دوشنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۸
۰ نفر

آرمان قلی‌پور دشتکی در مستند «زری» داستان زنی را روایت کرده که مسئول گازرسانی به ۱۸ هزار روستایی است.

مستند زری

به گزارش همشهری آنلاین، قلی‌پور دشتکی درباره مستند تازه‌اش گفت: به تازگی ساخت «زری» را تمام کرده‌ام. این مستند درباره بانویی است اهل ایذه خوزستان که با وانت کپسول‌های گاز را به ۱۸ هزار روستایی بخش سوسن شهرستان ایذه می‌رساند و از این طریق زندگی خود و سه فرزندش را تامین می کند. او یک سوپرمارکت هم دارد. داستان زندگی او و تلاشش برای استقلال و امرار معاش جذاب است.

کارگردان «چامون» که در چهاردهمین جشنواره سینماحقیقت نمایش داده شد و از مستندهای پرمخاطب بود گفت: خوشبختانه نمایش آنلاین «چامون» از سوی مخاطبان سینمای مستند با واکنش مثبت همراه بود. فیلم بعد از نمایش در جشنواره ترنتوی ایتالیا قرار است به زودی در جشنواره‌ای اروپایی حضور یابد.

قلی‌پور دشتکی افزود: یکی از دغدغه‌های همیشگی دوستداران سینمای مستند این است که آثارشان را مخاطب نمی‌بیند. این که شبکه مستند وجود دارد و تعدادی از فیلم های ما در آن نمایش داده می شوند، امتیاز است. اما این روزها ابزار و رسانه‌هایی وجود دارند که می توانند عرضه و دیده شدن فیلم مستند را تسهیل کنند. اکران آنلاین می‌تواند دسترسی به سینمای مستند را آسان تر کند و به اشتیاقی که برای دیدن این فیلم‌ها وجود دارد، پایان بدهد.

کارگردان مستند «فرزندان خونیار» ادامه داد: تجربه شخصی‌ام از نمایش مستند «استشهادی برای خانعلی» نشان می‌دهد که تلویزیون رسانه بسیار تاثیرگذاری در حوزه مستند است و نمایش مستندها در تلویزیون، می‌تواند به دیده شدن آنها به سرعت و در سطح وسیع کمک کند. شاید به همین دلیل است که خاستگاه اصلی مستند، همیشه شبکه‌های تلویزیونی است.

کد خبر 613935

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha