جمعی از پزشکان، اعضای هیات علمی و رزیدنت‌های رشته تخصصی پوست در اعتراض به مصوبه اخیر کمیسیون ملی صلاحیت‌های حرفه‌ای، امروز دوشنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۰ مقابل وزارت کشور تجمع کردند.

تجمع پزشکان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، محمد ایمانی (عضو هیات مدیره انجمن متخصصان پوست ایران) در این خصوص گفت: متاسفانه روز پنجشنبه گذشته یعنی یک روز قبل از امتحان ارتقای رشته‌های تخصصی و در بحبوبه انتخابات نظام پزشکی از طریق فضای مجازی و مصاحبه رئیس انجمن پزشکان عمومی متوجه مطلبی تحت عنوان «مصوبه کمیسیون ملی صلاحیت‌های حرفه‌ای مبنی بر صدور مجوز انجام اعمال زیبایی توسط پزشکان عمومی» شدیم.

وی با بیان اینکه اولین نتیجه و پیامد چنین مصوباتی آسیب دیدن سلامت مردم است، افزود: پزشکان عمومی با گذراندن دوره‌های کوتاه‌مدت که در حال حاضر نیز توسط ارگان‌هایی مانند جهاد دانشگاهی برگزار می‌شود، قرار است در انجام امور زیبایی آموزش ببینند و شروع به آزمون و خطا روی مردم کنند.

عضو هیات مدیره انجمن متخصصین پوست ایران گفت: بی‌شک عوارض بیشمار و پرونده‌های شکایت بسیار زیادی که در سازمان پزشکی قانونی و سازمان نظام پزشکی در جریان است، نتیجه همین آموزش‌های بی‌ضابطه و آزمون و خطا روی مردم است.

ایمانی افزود:  از طرف دیگر اعلام چنین مصوبه‌ای به‌صورت غیر مسئولانه و نامتعارف آن هم یک روز قبل از امتحان ارتقا رزیدنتی رشته‌های مختلف تخصصی، عملا به سخره گرفتن سیستم آموزش پزشکی و تخصصی در کشور است.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مکلف است در مصوبات خود، سیاست‌های کلی نظام سلامت کشور و اسناد بالادستی نظام را درنظر بگیرد افزود: از جمله اسناد بالا دستی ماده ۷۴ برنامه ششم توسعه کشور است که وزارت بهداشت را مکلف نموده بر اجرای نظام خدمات جامع و همگانی سلامت با اولویت «پیشگیری و بهداشت» بر «درمان» مبتنی بر مراقبت‌های اولیه سلامت  با محوریت  سطح بندی خدمات، نظام ارجاع، پزشک خانواده با به‌کارگیری پزشکان عمومی توجه ویژه ای داشته باشد.

ایمانی تصریح کرد: همچنین با عنایت به اسناد بالادستی نظام سلامت ابلاغیه سیاستهای کلی نظام سلامت، مورد تایید مقام معظم رهبری در فروردین ۹۳ که بر «ممانعت از تقاضای القایی و نظام سطح بندی خدمات و نظام ارجاع» تاکید دارد، متاسفانه مصوبه جدید که باعث اعتراض همکاران من شده است، به طور واضح نقض سیاست‌های کلی نظام سلامت کشور است و باعث بحران در نظام سلامت و آموزش پزشکی و آسیب رسیدن به سلامت مردم خواهد شد.

عضو هیات مدیره انجمن متخصصین پوست ایران گفت: خواسته اصلی همکاران من که امروز از سراسر کشور مقابل وزارت کشور تجمع کردند، لغو صریح و سریع این مصوبه است.

کد خبر 613865

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha