استاندار مازندران از هجمه‌های مطرح شده علیه مجموعه مدیران دولت در این استان توسط برخی گروه‌ها و افراد طی هفته‌های اخیر به عنوان یک آسیب برای آینده مازندران یاد کرد و گفت: این جریان‌ها به دنبال واگرایی در استان هستند و سبب آسیب رساندن به روند توسعه استان می‌شوند.

احمد حسین‌زادگان

به گزارش همشهری آنلاین، احمد حسین‌زادگان در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان با اشاره به برخی مطالب مطرح شده علیه او و مجموعه مدیران استانداری درباره تخلفات مالی به ویژه پس از بازداشت یکی از مدیران استانداری اظهار کرد:  قصد ورود به این مباحث را نداشتم. اما تاکید من این است که توهین و تخریب فقط محدود به دولت نیست و اگر قبح این ماجرا شکسته شود هیچ یک از ارکان و مسئولان در هر قوا و قامتی از این بدرفتاری‌های سیاسی در امان نخواهند بود.

وی افزود: اصولاً این اخبار یا از ناآگاهی افراد نشأت می‌گیرد یا چون اواخر کار دولت است آگاهانه از سوی بعضی افراد منتشر می‌شود. من نه علاقه‌مندم و نه وقت دارم که به این بحث‌های انحرافی و کذب پاسخ بدهم. اما نکته‌ای که این افراد ناآگاه و مغرض از آن غافل هستند آسیب وارد کردن به جایگاه حقوقی استاندار است.

نماینده عالی دولت در مازندران خاطرنشان کرد: تغییر دولت و دولتمردان امری طبیعی است. افراد جدید باید در همین جایگاه‌هایی که امروز عده‌ای کمر به تخریب ناجوانمردانه آن بسته‌اند کار کنند. جایگاهی که در این چند سال با مشکلات عدیده و کم‌نظیری که سابقه نداشت اداره شد و با مردم همراهی کرد.

حسین‌زادگان تصریح کرد: با افتخار می‌گویم ما جزو معدود استان‌هایی بودیم که در زمان‌های بحرانی همه نهادها در کنار هم بودند. این رویکرد همگرایی باید در هر دولتی در استان نهادینه شود. اما این تخریب‌های هدفمند و سازمان‌یافته برای استانی که در این مدت حاشیه نداشته، همگرایی استان را نشانه گرفته است. یک بخش از دلایل عقب‌ماندگی در استان همین بحث‌های انحرافی است که منجر به واگرایی شده و به شدت به توسعه آسیب می‌رساند.

وی با تأکید بر این که هیچ خط قرمزی برای برخورد با مدیران متخلف قائل نبودم و نیستم، گفت: تا کنون هیچ توصیه‌ای برای مدیرانی که تخلف کرده‌اند به هیچ نهادی نداشتم که مانع برخورد با آنان شوم. هر مدیری در حوزه اختیاراتش ممکن است خطا کند. این مدیر می‌تواند از دستگاه اجرایی، مجلس یا از دستگاه قضا باشد. اما نباید تخلف یک مدیر به کل مجموعه نسبت داده شود.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: در مدت فعالیتم به عنوان استاندار عمدتا نسبت به این رفتارها از حقوق خودم گذشتم و سکوت کردم. چون معتقدم اگر یک طرف این دعواها بایستم و به این اخبار کذب و حرف‌های بی‌اساس پاسخ بدهم زمانی برای کار کردن باقی نمی‌ماند. اما اکنون می‌گویم که این جریان در حال آسیب زدن به اعتماد عمومی و جایگاه‌های حقوقی استان است.

حسین‌زادگان گفت: با اتهامات بی‌پایه و اساس و سخیف  مردم را نسبت به حاکمیت و نظام بدبین نکنیم و بین مردم و نظام فاصله نیندازیم. مدیران خدوم و پاکدست فرزندان مردم این استان هستند که همواره به خدمت صادقانه فکر می‌کنند. تخلف چند مدیر را به همه مدیران انقلابی استان نسبت ندهیم. اما با تخلف در هر جایگاهی باید به شدت برخورد شود. چون این خواست مردم و رهبری نظام است.

کد خبر 613672

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha