لیونل مسی بعد از ناکامی در سه فینال کوپا آمریکا و یک فینال جام جهانی سرانجام توانست نخستین جام ملی را به دست آورد.

مسی

به گزارش همشهری‌آنلاین، تیم ملی فوتبال آرژانتین در دیدار فینال کوپا آمریکا در خاک برزیل با یک گل برابر حریف سنتی و رقیب دیرینه خود به پیروزی دست پیدا کرد و سرانجام ناکامی و طلسم قهرمان نشدن مسی با تیم ملی فوتبال آرژانتین شکسته شد.

کاپیتان آلبی سلسته که پیش از این یک بار در فینال جام جهانی ۲۰۱۴ و دو بار در فینال کوپا تا آستانه قهرمانی در رده ملی پیش رفته بود، امشب بالاخره بر این طلسم نیز فائق آمده و طعم شیرین موفقیت در ترکیب تیم ملی آرژانتین را نیز چشید.

بازیکنان تیم ملی آرژانتین نیز بلافاصله بعد از سوت پایان به سمت لیونل مسی رفته و او را به هوا پرتاب کردند. به نظر می رسید آنها نیز از انگیزه زیادی برای پایان دادن به این طلسم عجیب لیونل مسی و کسب عنوان قهرمانی در کنار او داشتند. آلبی سلسته امروز بعد از ۲۸ سال به عنوان قهرمانی در کوپا آمریکا دست یافته و در کل با کسب پانزده عنوان، در کنار اروگوئه مشترکا پرافتخارترین تیم تاریخ این مسابقات نام گرفت.

همچنین لیونل مسی با ۳۴ بازی در کوپا آمه ریکا به رکورد لیوینگستون از شیلی رسید و در تاریخ این تورنمنت رکورددار شد. حالا مسی برای تبدیل شدن به تنها رکورددار بیشترین بازی در تاریخ این جام باید تا رقابت های کوپا آمه ریکا در سال ۲۰۲۴ منتظر بماند. او که به نظر سال ها در انتظار چنین روزی بود، بعد از بازی به شدت احساساتی شد و نتوانست جلوی گریه خود را بگیرد.

مسی نمایشی درخشان در کوپا آمریکا داشت و در ۵ بازی پیاپی عنوان بهترین بازیکن جام را به دست آورد هر چند که او در دو بازی نیمه نهایی و فینال نه گلی به ثمر رساند و نه پاس گل داد.

عکس | اشک‌های مسی پس از طلسم‌شکنی ۲۸ ساله

کد خبر 613499

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha