شنبه ۲ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۰:۲۴
۰ نفر

دیسنی‌لندها، سرزمین‌های رؤیاهای کودکی مردمانند. بیش از 50شهر بزرگ جهان با احداث این سرزمین‌های جادویی فضایی شادمان را برای شهروندان خود فراهم کرده‌اند.

لس آنجلس

میلیون‌ها نفر هر ساله به دیسنی‌لندهای سراسر جهان می‌روند. دیسنی‌لند یکی از بزرگ‌ترین مراکز تفریحی مردم جهان است. کسانی که به‌دنبال هیجان و اوقات خوش هستند، با رفتن به دیسنی‌لندها، اوقات بسیار خوبی را می‌گذرانند.

در واقع دیسنی‌لند‌ها برای اولین بار در آمریکا ظاهر شد. اولین دیسنی‌لند در آناهایم کالیفرنیا و در سال 1955 افتتاح شد. والت‌دیسنی‌ رؤیا‌پرداز بزرگ هالیوود که انیمیشن‌های ساخته شده توسط او جهان را تسخیر کرد، اولین دیسنی‌لند را ساخت. او شهربازی را مکانی کاملا در اختیار رؤیاها، آرمان‌ها و واقعیت‌هایی که جهان جدید را پدید آورده ‌است، نامید.

دیسنی‌لندها خیلی زود به پیروی از بسیاری از این شهر رؤیایی در جهان گسترش یافت. دیسنی‌لند، شهری است که شخصیت‌های آثار والت دیسنی‌ در آن زندگی‌ می‌کنند و یکی از مراکز تفریحی شهرهای جهان شد.دیسنی‌لند توکیو نخستین پارکی ‌است که خارج از مرزهای آمریکا ساخته شد. این پارک تفریحی در سال 1983 در ژاپن گشایش یافت. پس از آن نیز نخستین دیسنی‌لند اروپا در پاریس در سال 1990 ساخته شد.

توکیو

هرچند تا سال‌های گذشته توکیو یکی از گران‌ترین شهرهای جهان به شمار می‌آمد، اما مشهور است که دیسنی‌لند توکیو، محلی است برای گذران وقت بسیاری از مردم از طبقات مختلف؛  به عبارتی هر کس که در توکیو بخواهد از پولی که دارد نهایت لذت را ببرد باید سری بزند به دیسنی‌لند‌ توکیو.

البته برای پرجمعیت‌ترین شهر جهان، دیسنی‌لند نمی‌تواند خالی از اهمیت باشد. بسیاری از مردم شهر توکیو در کنار گردشگرانی که به این شهر می‌آیند، به شهر رؤیایی دیسنی‌لند می‌روند. عجیب نیست که آمار خیره‌کننده سالانه بیش از 18 میلیون گردشگر در شهربازی توکیو به ثبت رسیده‌ است. دیسنی‌لند توکیو در سال 1983 ساخته شد و دومین دیسنی‌لند جهان لقب گرفته‌ است. البته در سال‌های اخیر چند دیسنی‌لند در هنگ‌کنگ و سنگاپور و کشورهای جنوب شرق آسیا ساخته شده ‌است و اندکی از رونق این شهر افسانه‌ای چشم‌بادامی‌ها کاسته‌ شده ‌است.

البته شرکت معروف والت دیسنی به‌دلیل استقبال زیاد از دیسنی‌لند توکیو، چند سالی است که دیسنی سی را نیز در این شهر طراحی کرده‌ است که عمده برنامه‌هایش در آب اجرا می‌شود. مسئولان دیسنی‌لند بخش جدید را برای جذب بزرگسالان به دیسنی‌لند طراحی کرده‌اند که بسیار هم موفقیت‌آمیز بوده است.

در کنار دیسنی‌لند توکیو، دیسنی سی نیز بخش عمده‌ای از برنامه‌های تفریحی شهروندان توکیو و بسیاری از گردشگران را تامین می‌کند. دیسنی‌لند توکیو سال گذشته در حدود یک‌پنجم جمعیت ژاپن (8/24میلیون نفر) را به‌خود جذب کرده و هریک از آنها 54میلیون دلار برای بازدید از این پارک تفریحی هزینه کرده‌اند. این در حالی است که دیسنی فلوریدا و کالیفرنیا مجموعاً در سال گذشته تنها3/26 میلیون نفر بازدیدکننده داشتند.

پاریس

در حالی که برج ایفل نماد شهر پاریس و کشور فرانسه سالانه در حدود 5/6 میلیون نفر گردشگر از سراسر جهان جذب می‌کند، دیسنی‌لند پاریس اولین شهربازی اروپا که در سال 1990 افتتاح شد، هر ساله میزبان بیش از 13 میلیون گردشگر است. در واقع این شهر بازی جدید در کنار موزه لوور و کلیسای نوتردام و حتی موزه اورسی توانسته ‌است جاذبه‌ای جدید باشد برای پاریس.

دیسنی‌لند پاریس یکی از رؤیایی‌ترین مکان‌های تفریحی اروپاست؛ جایی که بسیاری از شهروندان اروپایی با جلوه‌های اعجاب‌آور سرگرم می‌شوند و اوقات فراغت خود را می‌گذرانند.در این شهربازی کارناوال‌های مختلف با نمایش‌های خیره‌کننده، گردشگران را به‌خود جذب می‌کند. کامل‌ترین وسایل بازی دنیا در این پارک‌ها وجود دارد. شخصیت‌های کارتونی به یادگار مانده از انیمیشن‌های استودیوی والت دیسنی در دیسنی‌لند پاریس یادآور روزهای دور و نزدیک برای تمامی مردم است.

کد خبر 61328

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز