دبیر علمی کمیته کشوری کرونا گفت: راه‌اندازی تخت‌های بستری موقت، اقدامی موثر برای کاهش اشغال تخت‌های بیمارستانی بوده است.

وضعیت کرونا در سیستان و بلوچستان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، دکتر عاطفه عابدینی دبیر علمی کمیته کشوری کووید ۱۹ با اشاره به آخرین وضعیت شیوع ویروس جهش یافته دلتا کرونا (هندی) در کشور اظهار کرد: در حال حاضر ویروس جهش یافته دلتا گونه غالب ویروس در کشور است و متاسفانه شیوع این نوع واریانت از جنوب کشور شناسایی شده است.

او ادامه داد: امروزه بیش از ۹۲ کشور دنیا درگیر مبارزه با ویروس جهش یافته دلتا کرونا هستند و این موج بیماری ویروس دلتا کرونا در دنیا نگران‌کننده شده است. میزان سرایت پذیری و انتقال بیماری این نوع واریانت بیشتر از ویروس کرونای انگلیسی است.

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا با بیان این که در حال حاضر میزان موارد سرپایی و بستری در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در کشور افزایش پیدا کرده، گفت: شیوع ویروس دلتا کرونا در استان‌های کرمان، هرمزگان، بوشهر و سیستان و بلوچستان شروع شده است.

عابدینی افزود: در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها تخت‌های بستری موقت را راه اندازی کرده‌ایم که بیماران پس از ویزیت و دریافت داروهای ضد ویروسی برای استراحت به منزل می‌روند و این طرح باعث شده تا تخت‌های کمی اشغال شود.

او گفت: تجربه‌ای که از پیک‌های قبلی و به خصوص پیک چهارم کسب کرده‌ایم باعث شده تا وضعیت کشور بهتر از گذشته باشد.

عابدینی افزود: در حال حاضر هیچ مشکلی در زمینه داروی بیماران کرونایی در کشور وجود ندارد و داروها تحت پوشش بیمه قرار دارند و قسمت عمده هزینه‌ها را بیمه پرداخت می‌کنند.

کد خبر 613246

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha