واتیکان روز چهارشنبه با اعلام اینکه بهبودی پاپ از جراحی روده‌اش به طور رضایت‌بخشی ادامه دارد، آشکار کرد که معاینات نهایی نشان داد که او دچار تنگی «شدید» روده بزرگ است.

Rome

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از آسوشیتدپرس بر اساس بیانیه روزانه واتیکان هیچ نشانه‌ای از سرطان در بافت‌های برداشته شده روده بزرگ پاپ مشاهده نشده است. پزشکان می‌گویند نبود سرطان نشانه خوبی است و شاهدی در این باره است که عارضه احتمالی که باعث تنگ شدن روده بزرگ پاپ شده است به علت التهاب و ایجاد بافت جوشگاهی بوده است.

ماتئو برونی، گفت پاپ ۸۴ ساله پس از جراحی‌اش در روز یکشنبه که در آن نیمی از روده بزرگش برداشته شد، دیگر سرم داخل‌وریدی دریافت نمی‌کند و به طور منظم غذا می‌خورد.

کارشناسان می‌گویند این حقیقت که پاپ توانایی غذا خوردن پیدا کرده و سرم‌درمانی او قطع شده است به معنای آن است که کارکرد روده به حالت عادی بازگشته است.

برونی همچنین گفت که معاینه نهایی تنگی شدید دیورتیکولی به همراه نشانه‌های «دیورتیکولیت اسکلروزان» یا سخت‌شدگی کیسه‌هایی که گاهی در پوشش درونی روده ایجاد می‌شوند، را نشان داد.

بیشتر بخوانید:

به گفته کارشناسان این سخت‌شدگی بافت‌ها روده ممکن است در نتیجه التهاب  عفونت مکرر باشند که باعث ایجاد بافت جوشگاهی و کاهش انعطاف‌پذیری روده بزرگ می‌شوند.

البته کارشناسان می‌گویند همیشه در چنین مواردی باید در نظر داشت که ممکن است یک کانون کوچک سرطانی که در تصویربرداری‌های قبلی دیده نشده است، وجود داشته باشد. در چنین مواردی متخصصان آسیب‌شناسیی نمونه‌هایی متعدد از بافت برداشته‌شده را زیر میکروسکوپ می‌گذارند تا ببینند آیا سلول‌های سرطانی در آن وجود دارند یا نه.

نبود تومور سرطانی در بررسی آسیب‌شناسی، تشخیص اولیه بیماری دیورتیکولی روده بزرگ را تایید می‌کند.

پاپ فرانسیس روز یکشنبه یک جراحی از پیش‌برنامه‌ریزی‌شده سه‌ساعته را از سر گذراند. به گفته واتیکان، انتظار می‌رود او همچنان در «پلی‌کلینیک جملی» در رم باقی بماند که سوئیت مخصوصی در آن به پاپ اختصاص داده شده است.

کد خبر 612988

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha