شنبه ۲ شهریور ۱۳۸۷ - ۰۷:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: کارشناسان محیط زیست معتقدند ته سیگار مهمترین زباله جهان را شکل می‌دهد.

پیش از این تصور می‌شد پاکت‌های پلاستیکی مهمترین عامل آلوده کننده در جهان هستند و دانشمندان دائما تولیدکنندگان این پاکت‌ها را مورد انتقاد قرار می‌دادند اما حالا مشخص شده که ته سیگار بیشترین حجم زباله را در جهان تشکیل می‌دهد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، به گفته اریک سالامون کارشناس کانادایی، تنها تعداد کمی از مردم جهان به این حقیقت واقفند که ته سیگار تهدید بسیار جدی برای محیط زیست به شمار می‌رود و خیلی از افرادی که هرگز پاکت‌های پلاستیکی را روی زمین رها نمی‌کنند ته سیگارهای خود را با آرامش خاطر روی زمین می‌اندازند و با پا له می‌کنند.

به گفته وی طی سال 2007 داوطلبان بیش از  270 هزار ته سیگار جمع‌آوری کرده‌اند که این تعداد دو و نیم برابر تعداد پاکت‌های مواد خوراکی است که مکان دوم را از نظر آلوده کردن جهان به خود اختصاص داده‌اند.

وی یادآور شد که تجزیه فیلتر سیگارها به زمانی بین پنج تا پانزده سال نیاز دارد و این مواد به راحتی به معده ماهی‌ها، سایر پستانداران دریایی و پرندگان راه می‌یابند و این در حالی است که نه تنها هیچ ارزش غذایی ندارند بلکه در صورت بلعیده شدن چند عدد از انها به حیوان احساس سیری کاذب دست می‌دهد و احتمال مرگ بر اثر گرسنگی وجود دارد.

طی سال گذشته 50 هزار داوطلب نزدیک به 90 تن انواع زباله را از سواحل کانادا جمع‌آوری کرده‌اند.

کد خبر 61297

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز