یک خانواده ایتالیایی در حوالی شهر تورین که از حدود ۱۰۰ سال پیش در کار تولید و پرورش گیلاس است، موفق شد رکورد بزرگ‌ترین گیلاس تاریخ را به نام خود سند بزند.

بزرگ‌ترين گيلاس تاريخ در ايتاليا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، آلبرتو و جوزپه روسو که در شش کیلومتری جنوب شرقی تورین مزرعه کشت و پرورش گیلاس دارند، امسال موفق شدند یک گیلاس با وزن ۳۳ گرم تولید کنند. این در حالی است که به دلیل بد بودن شرایط آب و هوایی تقریبا ۲۵ درصد از محصول گیلاس منطقه پیدمونت ایتالیا از بین رفته و نابود شده است.

آلبرتو روسو درباره رکوردشکنی خود و برادرش به روزنامه لارپابلیکا گفت: «چند سال می‌شد که دریافته بودیم گیلاس‌های ما از نظر وزن و اندازه می‌توانند وارد کتاب رکوردهای گینس شوند. سرانجام امسال تصمیم گرفتیم گروهی از کارشناسان را دعوت کنیم تا از نزدیک شاهد رکوردشکنی محصول مزرعه ما باشند.»

عکس | رکورد پرورش بزرگ‌ترین گیلاس تاریخ در ایتالیا شکست

رکورد تازه بزرگ‌ترین و سنگین‌ترین گیلاس تاریخ ۳۳.۰۵ گرم است. در حالی که رکورد پیشین ماه فوریه گذشته در مزرعه یک باغدار ایتالیایی در منطقه فرارا با وزن ۲۶.۴۵ گرم ثبت شده بود. با وجود بد بودن شرایط آب و هوا، امسال هم ایتالیا با زیر کشت بردن ۳۰ هزار هکتار مزرعه همچنان بزرگ‌ترین تولیدکننده گیلاس در اتحادیه اروپاست.

کد خبر 612957

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha