همشهری آنلاین: یک کشتی جنگی بین المللی، به دنبال اقدام دزدان دریایی در ربودن سه کشتی باری از جمله کشتی "ایران دیانت" در آب‌های شرق آفریقا به منطقه اعزام شد.

خبرگزاری فارس به نقل از آسوشیتدپرس گزارش داد: یک کشتی جنگی بین المللی برای تعقیب سه کشتی باری و 57 خدمه آن که روز گذشته توسط دزدان دریایی در آب‌های سومالی ربوده شدند به این منطقه اعزام شده است.

نول چونگ از دفتر دریایی بین المللی با اعلام این خبر از سازمان ملل خواست اقدامات بیشتری در جهت مبارزه با دزدی دریایی در سواحل شرقی آفریقا انجام دهد.

 چونگ که رئیس مرکز گزارش دفتر دریایی بین المللی در کوالالامپور است گفت نیروهای دریایی ائتلاف مستقر در منطقه در حال بررسی حرکت سه کشتی ایرانی، ژاپنی و آلمانی ربوده شده هستند.

وی افزود: هر سه کشتی در حال حرکت هستند و به نظر می رسد در جهت آب‌های سرزمینی سومالی حرکت می‌کنند.

نیروی دریایی ائتلاف شامل کشورهای آمریکا، فرانسه، آلمان، پاکستان، انگلیس و کانادا است. در حال حاضر ریاست این نیرو بر عهده کانادا قرار دارد.

بر اساس این گزارش دزدان دریایی روز جمعه اول شهریور طی یک ساعت، کشتی فله بر ایرانی «ایران دیانت» با 29 سرنشین را به همراه یک تانکر حامل مواد شیمیایی ژاپنی با 19 سرنشین در خلیج عدن ربودند. در همان روز نیز یک کشتی باری آلمان با 9 سرنشین در این منطقه ربوده شد.

دو روز قبل از آن نیز یک کشتی حامل روغن مالزی با 39 سرنشین در همین منطقه ربوده شده بود.

کد خبر 61288

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز