بچه‌فیل دوماهه باغ وحش ارم «مایسا» نامیده شد و دامپزشک این باغ وحش از سلامت آن و برنامه توسعه و بهسازی جایگاه‌ فیل‌های ارم خبر ‌می‌دهد.

بچه فیل باغ وحش ارم

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، سال ۱۳۹۲ یک فیل ماده با نام «میهری» و یک فیل نر با نام «مهاسن» بدون ‌پرداخت هزینه‌ای از یک یتیم‌خانه فیل‌ها در کشور سریلانکا به‌عنوان هدیه رییس‌جمهوری سریلانکا به رییس‌جمهوری وقت ایران به کشور منتقل شدند. 

این فیل‌ها هنگام ورود به کشور ۸ سال داشتند و در همان زمان نیز باردار بودن ماده فیل مطرح بود. با این حال اردیبهشت سال جاری و ‌پس از ۲۴ ماه بارداری میهری، بچه فیل ماده متولد شد.

هر دو فیل مادر و بچه از زمان تولد در جایگاه اختصاصی برای استراحت و زمستان‌گذرانی نگهداری شده‌اند و برای اینکه دچار استرس نشوند، وارد جایگاه بازدید عمومی نشده‌اند اما دیروز (۱۵ تیر) در برنامه‌ای در این باغ‌ وحش از این بچه فیل ماده رونمایی و نام «مایسا» برای آن انتخاب شد.

پیمان محمدزاده، دامپزشک باغ وحش ارم می‌گوید که حال هر دو فیل مادر و بچه خوب است و طی دو ماه گذشته یعنی از زمان تولد بچه فیل، تحت مراقبت ۲۴ساعته هستند و وضعیت حیوان توسط دوربین‌های مداربسته به ‌صورت شبانه‌روزی‌ کنترل می‌شود.

او با اشاره به اینکه ‌مراقبان باغ وحش طی روز حداقل سه بار به این حیوان سر می‌زنند، خاطرنشان می‌کند: با توجه به جثه کوچکی که بچه فیل در بدو تولد داشت، مشکلاتی در زمینه شیر خوردن و رساندن خود به سینه مادر به وجود آمد که با مشورت‌هایی که از متخصصان این زمینه در دنیا گرفته شد این مساله خیلی زود حل شد. اکنون این بچه فیل سر حال است و در شرایط بسیار خوب، پایدار و در یک منحنی رشد بسیار خوبی به‌سر می‌برد.

به گفته دامپزشک باغ وحش ارم، فیل مادر تمامی مکمل‌ها، مواد معدنی و ویتامین‌های لازم را دریافت می‌کند. چراکه در ‌پیک شیردهی به‌ سر می‌برد و بچه‌فیل هم روزانه ۲۲ تا ۲۵ لیتر شیر می‌خورد. ‌

محمدزاده درباره جایگاه‌ فیل‌ها تاکید کرد: به ‌طور قطع برای جایگاه فیل‌ها برنامه‌های ویژه‌ای داریم و در آینده نزدیک درباره توسعه و بهسازی جایگاه فعلی فیل‌ها خبرهای خوبی منتشر خواهیم کرد.
 

کد خبر 612755

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • NL ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    0 0
    خدا به عاقبتش رحم کند.