مقامات دولت آمریکا از مذاکرات اوپک که در جریان است، دلگرم شده و با مقامات عربستان سعودی و امارات متحده عربی با امید به رسیدن به توافق و جلوگیری از افزایش بیش از حد قیمت نفت صحبت کرده اند.

نفت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، جن ساکی، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید گفت: ما در مذاکرات اوپک پلاس حضور نداریم اما در طول تعطیلات هفته گذشته و هفته جاری گفت و گوهایی در سطح مقامات عالی رتبه با مقامات عربستان سعودی و امارات متحده عربی و شرکای مرتبط دیگر داشتیم. وی به مقامات آمریکایی که در این مذاکرات حضور داشتند اشاره نکرد اما گفت: انتظار ندارد پرزیدنت بایدن شخصا تماس بگیرد.

دبیر مطبوعاتی کاخ سفید گفت: آمریکا امیدوار است این مذاکرات به توافقی منتهی شود که دسترسی به انرژی با هزینه معقول و پایا را به همراه خواهد داشت. تاثیر این مذاکرات بر قیمت بنزین در آمریکا برای دولت اهمیت دارد.

وی گفت: رییس جمهور می خواهد آمریکایی ها به انرژی با هزینه معقول و مطمئن دسترسی داشته باشند. به همین دلیل تیم ما مرتب قیمت بنزین را رصد کرده و با اعضای اوپک در تماس است تا توافقی حاصل شود و اجازه دهد افزایش تولید صورت بگیرد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، قیمتهای نفت در پی اختلاف عربستان سعودی و امارات متحده عربی بر سر افزایش تولید، افزایش پیدا کرده و پرنوسان شده اند. بن بست مذاکرات اخیر اوپک پلاس چشم انداز فروپاشی توافق و افزایش عرضه را هم ایجاد کرده است. توافق محدودیت عرضه فعلی اوپک پلاس همچنان به قوت خود باقی مانده است.

کد خبر 612744

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha