مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران گفت: با توجه به آغاز موج جدید شیوع کرونا و افزایش آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در استان، تمام راه‌های ورود به سواحل استان بسته شده است.

درياي خزر

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، علی رجبی وندچالی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران گفت: فرمانداری‌های شهرستان‌های ساحلی با نصب بنر و پارچه‌نوشته در مبادی ورودی به ساحل این موضوع را اطلاع‌رسانی کرده‌اند و لازم است شهروندان از حضور در سواحل به خاطر اجرا نشدن طرح دریا خودداری کنند.

وی توضیح داد: با هدف کنترل بیشتر و جلوگیری از ورود مسافران و گردشگران به سواحل دریا، ناجیان غریق و ماموران انتظامی و هلال احمر علاوه بر حضور در مناطقی که طرح دریا قبلا اجرا می‌شد، در دیگر نقاط حادثه‌خیز نیز حضور دارند تا اجازه ندهند کسانی که بدون توجه به بسته بودن ساحل وارد این منطقه می‌شوند وارد آب شوند.

رجبی وندچالی تعداد مناطق حادثه‌خیز شناسایی شده در سواحل مازندران را ۳۷۶ نقطه اعلام کرد و گفت : این مناطق که با نصب تابلو مشخص شده‌اند برای شنا خطرناک هستند و ورود به آب و شنا کردن در این مناطق ممنوع است.

مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری مازندران در باره وضعیت طرح دریا در مناطقی که از اوایل تیر ماه دایر شده بود، گفت : در پی موج جدید کرونا تمامی این طرح‌ها از اوایل هفته جاری تعطیل شده‌اند و مشخص نیست تا چه زمانی باید تعطیل بمانند.

وی افزود: طرح دریا امسال تنها در برخی شهرهای مازندران از جمله ساری، بابلسر، رویان، نوشهر و فریدونکنار از اول تیر اجرا شد و قرار بود از نیمه دوم هم در بقیه شهرستان‌ها فعال شود که با توجه به وضع موجود متوقف شده است.

او ادامه داد: با شیوع موج جدید کرونا و با هدف جلوگیری از ورود مردم به دریا، مجریان طرح دریا در مناطقی که برای استقرار چادر اقدام کرده بودند در حال جمع‌آوری آنها هستند. 

رجبی وندچالی از حضور حدود ۷۰۰ ناجی غریق و همچنین ۵۰۰ نفر از ماموران انتظامی و هلال احمر در نوار ساحلی استان خبر داد و گفت: با افزایش تعداد ناجیان غریق در روزهای آینده با کمک فرمانداران در سایر شهرها، تعداد این نیروها به حدود ۹۰۰ نفر افزایش می‌یابد تا از ورود مردم به دریا جلوگیری و در صورت بروز حوادث احتمالی امداد رسانی کنند.

وی از مسافران و گردشگران خواست با توجه به آغاز موج جدید شیوع ویروس کرونا تا حد امکان به مازندران سفر نکنند و در صورت ورود به سواحل این استان از ورود به دریا خودداری کنند تا سلامت خود و دیگران را با خطر مواجه نکنند.

مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری مازندران با بیان اینکه ورود مردم بومی و مسافران به داخل دریا، خطر شیوع ویروس کرونا را بیش از پیش افزایش می‌دهد، توضیح داد: طبق بررسی‌های علمی، در صورت ورود فرد کرونایی به داخل دریا دیگر افراد باید حداقل ۴/۵ از او فاصله بگیرند تا به این بیماری مبتلا نشوند.

مازندران حدود ۳۴۰ کیلومتر از ساحل دریای خزر را در اختیار دارد. سال‌های گذشته از اول خرداد در حدود صد نقطه از سواحل طرح‌های سالم‌سازی دریا اجرایی می‌شد.
 

کد خبر 612402

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار جامعه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha