پزشکی قانونی مازندران اعلام کرد که ۸ نفر بر اثر غرق شدن در آب‌های ساحلی دریای خزر در محدوده استان طی بازه زمانی ۱۰ روزه تیر امسال جان باخته‌اند که نسبت به مدت مشابه سال‌های گذشته و خرداد امسال افزایش دارد.

غرق‌شدگي

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، در خرداد امسال ۱۸ نفر به خاطر شنا در دریای مازندران و ناآشنایی با فنون شنا جان باخته بودند.

پزشکی قانونی مازندران با انتشار گزارش ۱۰ روز نخست تیر اعلام کرد که در مجموع از اواخر خرداد تا دهم تیر ۲۶ نفر در آب‌های ساحلی دریای خزر در استان جان باختند که ۱۰ نفر بیشتر از دوره مشابه سال قبل است.

بنابر این گزارش از بین غرق‌شدگان امسال در سواحل مازندران ۲ نفر زن بودند. 

بررسی پزشکی قانونی مازندران نشان می‌دهد ۱۵ نفر از کسانی که امسال در دریای مازندران جان باختند افراد غیربومی یا گردشگر بودند.

بیشترین آمار مرگ بر اثر غرق شدن در دوره ۴۱ روزه خرداد تا دهم تیر مربوط به سواحل شهرستان محمودآباد با ۷ نفر بود. سواحل بابلسر و چالوس نیز هر یک با ۴ قربانی در رتبه بعدی قرار دارند. سواحل شهرستان جویبار هم در این مدت ۳ قربانی گرفت. آمار قربانیان در سواحل نوشهر و تنکابن هر کدام ۲ نفر بود و سواحل شهرهای نور، رامسر، عباس‌آباد و فریدون‌کنار نیز هر کدام یک قربانی داشت.

مازندران ۱۵ شهرستان ساحلی دارد که تا پیش از شیوع کرونا هر سال از اول خرداد طرح‌های سالم‌سازی در آن اجرا می‌شد ولی طی ۲ سال اخیر امکان اجرای طرح میسر نبود و به همین دلیل هم آمار قربانیان دریا افزایش یافته است. 

پزشکی قانونی مازندران اعلام کرد که ۸ نفر از غرق‌شدگان تیر امسال جوانان ۲۱ تا ۳۰ سال بودند.

طبق ابلاغ رسمی استانداری مازندران، شنا کردن در دریای خزر در سال جاری به خاطر عدم امکان اجرای طرح های سالم‌سازی ممنوع است و این موضوع هم از سوی فرمانداری‌های شهرهای ساحلی با نصب بنر در ورودی سواحل به مسافران و مردم اطلاع‌رسانی شده است.

اگرچه طرح‌های سالم‌سازی در سواحل مازندران امسال نیز مانند سال گذشته اجرایی نشده است، ولی از نیمه دوم خرداد ۶۰۰ ناجی غریق در مناطقی که سال‌های قبل طرح دریا اجرا می شد، مستقر شدند تا از ورود شهروندان بومی و مسافران و گردشگران به آب جلوگیری کنند.

بر اساس اعلام هیات نجات غریق مازندران، بیشتر افرادی که امسال در آب‌های ساحلی استان جان باختند از محدوده‌های شنا ممنوع وارد آب شدند.

مازندران طبق بررسی ستاد اجرایی طرح سالم‌سازی دریا، حدود ۴۰۰ نقطه شنا ممنوع دارد که تا پیش از شیوع کرونا ماموران انتظامی در آنجا مستقر می‌شدند و از ورود مردم برای شنا در این مناطق جلوگیری می‌کردند.
 

کد خبر 612364

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha