مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵
۰ نفر

مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران گفت: تعداد غرق‌شدگان در دریای مازندران از ابتدای خرداد تا ۱۱ تیر نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲.۶ برابر بیشتر شد.

ناجی غریق

به گزارش همشهری آنلاین، علی عباسی گفت: از ابتدای خرداد تا یازدهم تیر امسال ۲۶ نفر بر اثر غرق‌شدگی در مازندران جان باختند که این رقم ۱۶ نفر بیشتر از مدت مشابه پارسال است. سال ۱۳۹۹ در این بازه زمانی ۱۰ نفر غرق شده بودند. از این ۲۶ نفر ۲۴ نفر مرد هستند.

وی افزود: بیشترین تعداد غریق در این مدت مربوط به شهرستان محمودآباد بود با هفت غریق بود و پس از محمودآباد نیز بابلسر و چالوس هر کدام با ۴ نفر در رتبه بعدی تعداد قربانیان خزر در مازندران قرار داشتند. در جویبار با ۳ نفر، در نوشهر و تنکابن ۲ نفر و در نور، رامسر، عباس‌آباد، فریدونکنار نیز یک نفر غرق شدند.

مدیرکل پزشکی قانونی اسان افزود: با توجه به اینکه بیشتر غرق‌شدگان از قشر جوان، غیربومی و مسافر هستند، به نظر می‌رسد اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی درباره نحوه استفاده مطلوب و ایمن از دریا نیاز به عزم ملی در سراسر کشور دارد و تلاش مسئولان استانی به تنهایی چاره‌ساز نیست.

با احتساب دو نفری که اردیبهشت امسال در دریای مازندران غرق شده بودند، تعداد غرق‌شدگان دریای مازندران در سال جاری به ۲۸ نفر رسید که در مقایسه با سال گذشته بسیار بالاتر است. پارسال از ابتدای فصل شنا تا پایان شهریور بر اساس آمارهای هیئت نجات غریق مازندران و پزشکی قانونی استان، ۴۷ نفر در دریای مازندران غرق شده بودند که با توجه به باقی ماندن حدود ۸۰ روز تا پایان تابستان پیش‌بینی می‌شود تعداد غرق‌شدگان دریای مازندران پس از چند سال قرار داشتن در روند کاهشی با استمرار وضعیت موجود امسال افزایشی شود.

بیشتر بخوانید:

غرق شدن ۱۸ نفر در دریای مازندران فقط در یک ماه | ۶۷ درصد غرق‌شده‌ها بومی نیستند

تأخیر در اجرای طرح‌های سالمسازی دریا و افزایش غرق‌شدگان در مازندران

کد خبر 612281

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha