گروه حوادث- مهدیه مصطفایی: مردان آدم‌ربا که برای دریافت طلب 300میلیون تومانی خود، پسربچه 12 ساله‌ای را ربوده و او را 15 روز در خانه‌ای در پایتخت زندانی کرده بودند، در عملیات پلیس به دام افتادند

آدم ربایی در بازار لاهیجان

ماجرای این آدم‌ربایی صبح 15 مردادماه و زمانی رقم خورد که نوجوان 12 ساله‌ای به همراه مادرش برای خرید از خانه‌شان در لاهیجان خارج شده بودند. سرنشینان یک خودروی بنز که سایه‌ به سایه در تعقیب این مادر و پسر بودند، وقتی دیدند آنها وارد بازار رودبنه شدند، در گوشه‌ای توقف کرده و به کمین طعمه خود نشستند.

ساعت حدود10 صبح بود که مادر پسربچه 12 ساله برای خرید وارد یکی از مغازه‌ها شد و فرزندش بیرون از مغازه به انتظار وی نشست.

پسرنوجوان در همین هنگام متوجه مردی شد که از پشت‌ سر، وی را صدا می‌زد اما وقتی به طرف صدا برگشت ناگهان مرد جوان با عکس‌العملی سریع او را از زمین بلند و سوار خودروی بنز کرد.

مادر این پسربچه با شنیدن صدای فریاد پسرش به سرعت از مغازه خارج شد اما آدم‌ربایان پس از ربودن طعمه خود به سرعت پا به فرار گذاشتند و فریاد‌های زن جوان برای جلوگیری از ربوده شدن فرزندش ناکام ماند.

آغاز تحقیقات پلیسی

با گزارش این آدم‌ربایی به پلیس، رسیدگی به موضوع در دستور کار گروهی از کارآگاهان قرار گرفت و تحقیقات تخصصی برای کشف راز ربوده شدن پسربچه 12 ساله آغاز شد. ماموران در بررسی‌های اولیه دریافتند این پسر نوجوان به دنبال اختلاف حساب پدرش با مردان آدم‌ربا، ربوده شده است.

تحقیقات نشان می‌داد پدر نوجوان ربوده شده مدتی قبل به دنبال معامله اشیای عتیقه با آدم‌ربایان با آنها دچار اختلاف حساب 300 میلیون تومانی شده بود که با شکایت طلبکاران در دادگاه پرونده‌ای در این خصوص تشکیل و تحت رسیدگی بود.

اما در حالی که رسیدگی به این پرونده ادامه داشت، پدر نوجوان ربوده شده دیگر به دادسرا مراجعه نکرده و طلب‌کاران برای تسویه حساب با او تصمیم به ربودن پسرش گرفته بودند. 

تماس‌های تهدید آمیز

این اطلاعات در حالی در اختیار تیم تحقیق قرار ‌گرفت که ربایندگان در تماس‌های تلفنی با پدر گروگان، او را تهدید کردند که اگر 300 میلیون تومان به آنها نپردازد، پسرش را زنده نخواهد دید.

وقتی مشخص شد تمامی این تماس‌ها از تهران صورت گرفته است، ماجرا به کارآگاهان اداره 11 پلیس آگاهی پایتخت گزارش شد و به دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه 23، عملیات مشترک پلیس تهران و لاهیجان برای شناسایی مخفیگاه آدم‌ربایان آغاز شد.

ماموران پس از ردیابی‌های گسترده موفق شدند مخفیگاه یکی از متهمان را که طراح نقشه آدم‌ربایی بود شناسایی و او را دستگیر کنند. با انتقال این مرد به اداره پلیس وی مدعی شد که پس از ربودن نوجوان 12 ساله‌ او را به خانه‌ای در غرب تهران منتقل کرده و همدستانش از او نگهداری می‌کنند.

با این اعترافات، محل نگهداری نوجوان ربوده شده به محاصره پلیس درآمد و کارآگاهان صبح 30 مرداد در یک عملیات ضربتی قدم به این خانه گذاشتند و پس از دستگیری 3 نفر از آدم‌ربایان، پسربچه ربوده شده را پس از 15 روز اسارات آزاد کردند.

اعتراف به جرم

سرهنگ حمیدرضا یاراحمدی- جانشین پلیس آگاهی تهران بزرگ- با اعلام این خبر گفت: آدم ربایان پس از انتقال به اداره پلیس به ربودن پسر نوجوان اعتراف کردند و مدعی شدند به خاطر دریافت طلب 300 میلیون تومانی خود این پسربچه را ربوده‌اند.

وی ادامه داد: با اعتراف متهمان به آدم‌ربایی و کشف مقدار زیادی داروی نیروزای قاچاق و 3 شئ  عتیقه در مخفیگاه آنها، متهمان با قرار قانونی راهی زندان شدند.

کد خبر 61222

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز