آرژانتین و برزیل با مسی و نیمار به سمت فینال پیش می‌روند.

مسی

به گزارش همشهری‌آنلاین، فردا صبح وقتی از خواب بیدار شدید یا نیمه‌شب وقتی برای رفع تشنگی از خواب پریدید، تلویزیون را روشن و نتیجه دیدار نیمه‌نهایی کوپاآمریکا بین برزیل و پرو را چک کنید. ۲ تیم ساعت ۳:۳۰ بامداد سه‌شنبه با هم بازی می‌کنند تا یک‌پای فینال این رقابت‌ها مشخص شود. پای دیگر فینال از بازی ساعت ۵:۳۰ کله صبح چهارشنبه بین آرژانتین و کلمبیا مشخص خواهد شد. تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها به ۲‌گروه ۵‌تیمی تقسیم شده بودند و ۴‌تیم از هر گروه به مرحله یک‌هشتم صعود کردند! یعنی ۲۰ بازی انجام شد تا ۲ تیم بولیوی و ونزوئلا از دور رقابت‌ها حذف شوند و بقیه تیم‌ها کوپا را بدون این تیم‌ها ادامه دهند.

برزیل یک روز قبل‌تر با برد خفیف یک بر صفر موفق شده بود شیلی، قهرمان ۲ دوره اخیر را ببرد. دلیل این برد خفیف حرکت وحشیانه گابریل ژسوس و اخراج زودهنگام این مهاجم برزیلی بود.

آرژانتین هم بامداد دیروز موفق شد اکوادور را ۳ بر صفر شکست دهد. مسی باز هم از روی ضربه آزاد گل زد و ۲‌پاس‌گل هم در این مسابقه داد تا به‌تنهایی در صدر جدول گلزنان و پاس‌گل قرار بگیرد با ۴ گل و ۴ پاس‌گل. نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده به او نیمار است که ۲‌گل و ۲‌پاس‌گل برای برزیل ثبت کرده. اگر اتفاق خاصی نیفتد، باید در انتظار تقابل جالب بین آرژانتین با برزیل میزبان و مسی با نیمار در فینال باشیم.

حریف آرژانتین همان تیمی است که با کی‌روش نتیجه نگرفت و سرمربی پرتغالی سابق ایران به‌دلیل عملکردش از مربیگری این تیم برکنار شد. حالا آنها با مربیگری یک مربی گمنام به نام روئدا تا نیمه‌نهایی کوپا پیش آمده‌اند. کمتر از یک سال پیش کلمبیا با کی‌روش در زمین خودش به همین اروگوئه ۳ بر صفر باخته بود و در بازی بعد از آن هم ۶ بر یک به اکوادور باخت.

کلمبیا توانست از اروگوئه پرستاره و سوارس و والورده و کاوانی مساوی بدون گل بگیرد و در ضربات پنالتی و با درخشش اوسپینا این تیم را با نتیجه ۲-۴ حذف کند. حالا مسی تنها یک گل دیگر تا رکورد ۷۷ گل پله که در رقابت‌های بین‌المللی برگزار شده در آمریکای جنوبی شامل کوپا و جام‌جهانی به ثمر رساند، فاصله دارد.

نیمار با ۶۸ گل در رده سوم و بالاتر از رونالدو نازاریای ۶۲ گله و سوارس ۶۱ گله قرار دارد. مسی در ۳۵‌مسابقه‌ای که در سال ۲۰۲۱ بازی کرده، ۲۶ بار به‌عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شده. او ۱۰‌سال قبل و در سال ۲۰۱۱ از نظر گلزنی از روی ضربات آزاد فاصله زیادی با کریستیانو رونالدو داشت. مسی تنها ۴ گل از ضربه کاشته زده بود که در برابر کریستیانوی ۳۰ گله هیچ بود اما ستاره آرژانتینی توانست با تمرین بیشتر و رسیدن به فرمول خاص خودش فاصله نجومی با همتای پرتغالی‌اش را کم کند و در نهایت ظرف یک دهه از او جلو بزند. حالا مسی (۵۸) ۲ گل از رونالدو (۵۶) بیشتر از روی ضربات آزاد به ثمر رسانده است.

کد خبر 612200
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha