افزایش آمار واکسیناسیون با کاهش آمار استفاده از ماسک همراه شده و در نتیجه بازار آدامس رونق گرفته است.

آدامس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از بلومبرگ، افزایش نرخ واکسیناسیون و کاهش محدودیت‌ها بازار آدامس را دچار شکوفایی کرد.

آمارها نشان می‌دهد مردم آمریکا اخیرا «به چیزی برای جویدن» تمایل پیدا کرده و فروش آدامس در ایالات متحده افزایش یافته است.

آمریکایی‌ها برای تازه نگه داشتن نفس خود آدامس بیشتری تهیه کرده و در ماه گذشته ۱۵ میلیون بسته بیشتر از ابتدای سال خریداری کرده‌اند.

قیمت هر بسته آدامس به طور متوسط در ماه گذشته ۲.۱۱ دلار بوده و نسبت به قیمت ابتدای سال، ۲.۰۵ دلار ، افزایشی متناسب با نرخ تورم داشته است.

با این وجود، تقاضا برای آدامس به دلایل واضحی پس از کاهش محدودیت‌ها افزایش یافته است زیرا تا پیش از این و در بحبوحه کرونا، آمریکایی‌ها کمتر از خانه بیرون می‌رفتند.

کاهش معاشرت‌های اجتماعی علاوه بر لزوم پوشاندن دهان و بینی و رعایت فاصله فیزیکی، به معنی بی‌نیازی مصرف‌کنندگان به تازگی نعناع بود.

جابجایی و سفر محدود مصرف کنندگان نیز در سال گذشته به  شکلی ویژه تأثیرگذار بود زیرا «۷۵٪ مصرف آدامس در جاده است».

دیرک ون د پوت، مدیرعامل موندلز، افزود: «زمانیکه شما در مسیر خود هستید، در وسایل حمل و نقل عمومی یا اتومبیل شخصی، در این لحظات معمولاً آدامس مصرف می‌کنید.»

بحران‌های اجتماعی و استرس و اضطراب محیط کار یا ورزشگاه‌ها نیز مصرف بیشتر آدامس را به جهت تسکین، افزایش می‌دهند.

جهش نوپای هفته‌های اخیر که در بازار این محصول ایجاد شده در مقایسه با هفته‌های اولیه قرنطینه در سال ۲۰۲۰، نشان داد در آن زمان تقاضا برای بسیاری از کالاهای غیر ضروری به شدت کاهش یافته بود.

کد خبر 612044
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha