همشهری‌آنلاین: هفدهمین نمایشگاه فرش دستباف ایران در نمایشگاه‌ بین‌المللی تهران آغاز به کار کرد

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر، در این نمایشگاه 414 مشارکت کننده (غرفه دار) داخلی شامل طراحان، دانشگاهیان، تولیدکنندگان، صادرکنندگان و مدیران فروشگاه‌های زنجیره‌ای در فضایی به مساحت 20 هزار متر مربع به ارائه و نمایش محصولات و توانمندی‌‌های خود در زمینه تولید و طراحی انواع فرش‌های دستباف، گلیم و گبه می‌‌پردازند.

در نمایشگاه امسال که با رویکرد نوآوری در زمینه طرح، نقش و ابزار تولید فرش‌های دستباف برپا شده، 500 هزار تخته فرش با حدود 3 میلیون متر مربع در معرض دید عموم قرار گرفته است و 150 تاجر از کشورهای روسیه، آلمان، نروژ، ژاپن، بلاروس، چین، فرانسه، ایتالیا، آمریکا، لبنان و امارات عربی متحده با آخرین دستاوردهای بافندگان کشورمان آشنا می‌شوند.

تبادل اطلاعات و دانش در زمینه تولید فرش دستباف، همچنین آشنایی شرکت کنندگان و بازدید کنندگان با آخرین دستاوردهای عرضه شده در نمایشگاه و ایجاد ارتباط مستقیم تولید کنندگان، بازرگانان و دست‌ اندرکاران برای توسعه صادرات غیرنفتی از اهداف برپایی نمایشگاه هفدهم اعلام شده است.

در این نمایشگاه فرش‌های دستباف ایرانی با دو ویژگی افزایش کیفیت و مرتبط با سلایق بازار در عرصه رقابت های جهانی به خریداران معرفی و چهارم شهریور به منتخبان نخستین جشنواره ملی فرش دستباف ایرانی از 26 استان کشور در زمینه‌های طرح، رنگ، رفوگر، تولیدکننده، صادرکننده جوایزی اهدا می‌شود.

در ششمین روز از برگزاری این نمایشگاه نیز از برترین غرفه داران هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی تجلیل خواهد شد.

خاطرنشان می‌شود هم اکنون صنعت فرش ایران حدود هزار میلیارد تومان گردش نقدی دارد و بیش از یک میلیون نفر به طور مستقیم و حدود 2 میلیون نفر به صورت غیرمستقیم در این حرفه فعالیت دارند و با توجه به اینکه ایران در زمینه طرح و رنگ فرش مزایای بسیاری دارد، حفظ و افزایش کیفیت فرش ایران همواره به عنوان اولویت اصلی در دستور کار قرار گرفته است.

سالانه حدود 5 میلیون متر مربع فرش دستباف در ایران تولید می شود که تقریبا" 80 درصد این میزان صادر و بقیه در داخل مصرف می شود که بر این اساس حدود 420 میلیون دلار در سال درآمد ارزی از صنعت فرش دستباف عاید کشورمان می‌شود.

هفدهمین نمایشگاه فرش دستباف از امروز تا هفتم شهریور از ساعت 10 تا 19 آماده بازدید علاقه‌مندان است

کد خبر 61189

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز