مجموع نظرات: ۶
شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۷
۰ نفر

پژو ۲۰۶ از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین خودروها در بازار خودروی کشور است. خودرویی که اوایل دهه هشتاد وارد ایران شد و سپس روی خط تولید ایران خودرو قرار گرفت. از این خودرو ۶ تیپ هاچبک و چند تیپ سدان تولید شده است. پژو ۲۰۶ از معدود خودروهایی است که بازار دست دوم بسیار خوبی دارد و حتی نمونه‌های پرکارکرد این خودرو نیز همیشه در بازار خودرو طالب دارد.

image-20210703143729-1.jpeg

اما با این وجود برای پیدا کردن یک نمونه تمیز و سرحال این خودرو باید به نکات مختلفی در مورد آن توجه کرد. مواردی که هر کدام می‌تواند تاثیر زیادی در افت یا بالا رفتن قیمت این خودرو داشته باشد.

چه عواملی باعث افت قیمت پژو ۲۰۶ می‌شود؟

۱- بدنه آسیب‌پذیر

اولین نکته در مورد پژو ۲۰۶، ضعف بدنه این خودرو است. به همین دلیل در تصادفات مختلف، آسیب زیادی به بخش‌های مختلف این خودرو وارد می‌شود. اولین نکته‌ای که به هنگام خرید یک نمونه ۲۰۶ باید به آن توجه کرد، کارشناسی تمامی بخش‌های بدنه این خودرو است. تعویض کاپوت، گلگیرها، رنگ شدن هر کدام از درها، آسیب به شاسی و مواردی از این دست، هر کدام به مقدار زیادی باعث افت قیمت پژو ۲۰۶ خواهند شد.

۲- استهلاک بالا

پژو ۲۰۶ خودرویی است که استهلاک بالایی دارد. بدون توجه به میزان کارکرد این خودرو، حتما بخش‌های پر استهلاک این خودرو را به دقت بررسی کنید. آسیب به این قسمت‌ها گاهی مخارج بسیار سنگینی را روی دست مالک خودرو خواهد گذاشت. جعبه فرمان، جلوبندی و سیستم هیدرولیک این خودرو، حساس و آسیب‌پذیر هستند. معمولا بیشتر مدل‌های پژو ۲۰۶ بعد از مدتی دچار مشکل سیستم هیدرولیک می‌شوند.

۳- امکانات رفاهی

پژو ۲۰۶ در تمامی تیپ‌ها، امکانات رفاهی چندانی ندارد. به همین دلیل  تعدادی از آپشن‌ها خارج از کارخانه بر روی این خودرو سوار می‌شوند و فابریک نیستند. این موضوع را به هنگام خرید باید مد نظر داشت.

۴- سلامتی گیربکس

بررسی گیربکس پژو ۲۰۶ یک نکته مهم در این خودرو است. به خصوص در مورد مدل اتوماتیک،اطمینان از سلامت گیربکس، نکته کنکوری و مهم خرید یک خودروی سالم است. تفاوت قیمت پژو ۲۰۶ در تیپ‌های ۲ و ۵ با دیگر تیپ‌های این خودرو بسیار زیاد است. دلیل این موضوع را بیشتر باید در کیفیت ساخت این خودروها، مشخصات فنی و امکانات آن‌ها دانست. ایران خودرو سعی کرد هنگام تولید پژو ۲۰۷، این مشکل گیربکس را حل کند. بالا بودن  قیمت 207 نیز به دلیل تغییرات مختلفی بود که برای به روز رسانی این خودرو انجام شده است. اینکه ایران خودرو در این کار موفق بوده یا نه، را با توجه به بازار خوب پژو ۲۰۷ می‌توان حدس زد.

۵- تیونینگ شدن خودرو

بسیاری از جوانان با اسپرت کردن یا اصطلاحا تیونینگ کردن پژو ۲۰۶، این خودرو را برای شرکت در مسابقه‌‎های مختلف یا برای مانور دادن در شهر، تغییر می‌دهند. هنگام خرید پژو ۲۰۶ به این نکته توجه کنید.

کلام آخر

پژو ۲۰۶ خودروی شهری خوبی است. خودرویی نسبتا بی دردسر، با شتاب خوب، مصرف سوخت مناسب و سیستم ترمز قابل قبول. بسیاری از افراد در کنار خودروهای گران‌قیمت خود، یک پژو ۲۰۶ نیز برای مصارف شهری دارند. ابعاد مناسب این خودرو به خصوص در ترافیک‌های شهری و مکان‌هایی که مشکل فضای پارک خودرو وجود دارد، نکته مثبتی برای این هاچ بک فرانسوی- ایرانی است. اما نکته مهم در هنگام خرید این خودرو، توجه به تیپ و سال ساخت این خودرو است. عموما پژوهایی که بیشتر از ۵ سال کار کرده‌اند، ممکن است استهلاک زیاد و ارزش خرید کمتری داشته باشند. مگر اینکه مالک قبلی از خودرو خیلی کار نکشیده باشد. اما نمونه‌های جدیدتر و به خصوص تیپ ۵ این خودرو، با وجود کیفیت فنی بهتر شاید ارزش خرید بالاتر و طبعا قیمت بالاتری نیز داشته باشند.

کد خبر 611837

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha