رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران از کاهش ۳۰ درصدی ولادت‌ در بازه زمانی ابتدای سال ۹۵ تا پایان سال ۹۹ خبر داد.

نوزاد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، مسعود شفیعی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران در تشریح آمار ولادت در استان تهران گفت: طبق آمار ثبت احوال در سال ۱۳۹۹ تعداد ۱۴۲ هزار و ۹۵۹ ولادت در استان تهران ثبت شده است. به این معنا که در هر ساعت ۱۶ تولد داشتیم. همچنین سن مادران در ۵۸ درصد ولادت‌ها در سال گذشته در استان تهران بالای ۳۰ سال بوده که بالا رفتن سن ازدواج و تاخیر در فرزندآوری را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: 

وی با اشاره به میزان فوتی‌ها در سال گذشته افزود: میزان فوتی‌ها در سال ۹۹ به‌طور میانگین هر ساعت ۹ فوتی بود که درمجموع گ در سال گذشته ۸۰ هزار و ۶۵۰ نفر از هموطنانمان را از دست دادیم. از این میزان فوتی ۵۷ درصد مردان و ۴۳ درصد زنان بودند و بیشترین گروه سنی فوت‌شدگان مربوط به افراد بالای ۶۵ سال بود.

وی درباره رشد طبیعی جمعیت طی  سال‌های ۹۵ تا ۹۹ نیز اظهار کرد: رشد طبیعی جمعیت استان از ۱.۱۱ در سال ۹۵ به ۰.۴۵ در سال ۹۹ رسیده که این کاهش رشد طبیعی جمعیت، زنگ خطری برای سالمندی استان تهران در سال‌های آینده است.

کد خبر 611695

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار جامعه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha