جانشین معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی خراسان رضوی گفت: اعتبارات اشتغالی امسال نسبت به سال گذشته ۴۳درصد افزایش داشته است.

اعتبارات اشتغال

به گزارش همشهری آنلاین، مهنوش باغیشنی اعتبارات اشتغالی سال ۹۹ این نهاد را ۱۸۸ میلیارد تومان و اعتبارات امسال را ۲۶۹ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این اعتبارات ابلاغ شده، اما هنوز برخی بانک‌های عامل، نسبت به تخصیص اعتبارات اقدامی نکرده‌اند.

وی در خصوص افزایش وام اشتغال اظهار کرد: ما هم در اخبار چیزهایی شنیده‌ایم، اما هنوز به صورت مکتوب افزایش صددرصدی که صحبت آن می‌شود به بهزیستی استان اعلام نشده است.

باغیشنی ادامه داد: طبق گفته‌ها قرار است وام ۵۰ میلیون تومانی سال گذشته به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کند و طبعا بانک‌های عامل نیز تضامین خود برای دریافت این تسهیلات را بیشتر خواهند کرد.

وی همچنین خاطر نشان کرد: تعهدات اشتغالی بهزیستی خراسان رضوی نزد دولت در سال گذشته ۵ هزار و ۸۸ نفر بوده و امسال این تعهد، ۵ هزار و ۳۹۳ نفر اعلام شده است که در صورت پرداخت وام ۱۰۰ میلیون تومانی دسترسی به این هدف با دشواری‌های بیشتری مواجه خواهد شد.

جانشین معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی خراسان رضوی افزود: در ۱۳۹۹ بهزیستی خراسان رضوی، عملکرد قابل قبولی در بخش اشتغال مددجویان داشته، اما مشکلات ناشی از محدودیت‌های کرونایی، عدم آمادگی جامعه‌ هدف برای احراز شرایط دریافت وام و برخی مشکلات بانکی، انرژی مضاعفی را از مسئولان اشتغال‌زایی در بهزیستی استان مصروف خود کرده است.

باغیشنی با اشاره به این‌که امیدواریم امسال، شرایط بهتری داشته باشیم و بتوانیم مددجویان بیشتری را به سمت اشتغال و استقلال هدایت کنیم، گفت: اعتبارات اشتغال، شامل همه مددجویان آماده‌ اشتغال توسط حوزه‌های تخصصی خواهد شد و محدودیتی در نوع مددجویی برای استفاده از این وام‌ها وجود ندارد.

کد خبر 611535

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha