مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۸
۰ نفر

کارشناس‌مسئول برنامه پیشگیری از اختلالات ژنتیک بهزیستی خراسان رضوی از انجام تست تشخیصی عصب و عضله به صورت رایگان برای مددجویان بهزیستی خبر داد.

مددجویان بهزیستی

به گزارش همشهری آنلاین، دکتر نرگس ژیان‌عابد، گفت: از آنجا که بسیاری از مددجویان دچار معلولیت جسمی یا بستگان درجه یک آنها در فرایند غربالگری ژنتیک، مورد بررسی ژنتیکی قرار می‌گیرند نیاز است که برای تشخیص دقیق نوع و عمق معلولیت، نوار عصب و عضله نیز برایشان انجام شود.

وی ادامه داد: با موافقت بهزیستی کشور و عقد تفاهم‌نامه با یک کلینیک تخصصی در مشهد، مقرر شد که این کلینیک، مراجعین معرفی شده از بهزیستی را خارج از نوبت، پذیرش کرده و تست تشخیصی نوار عصب و عضله را به صورت رایگان انجام دهد.

ژیان‌عابد با بیان این‌که هزینه‌ این تست حدود یک میلیون تومان است، اما برای مددجویان ما به صورت کاملا رایگان انجام می‌شود، گفت: این تست با تشخیص مشاور ژنتیک برای فرد دارای معلولیت یا عضو خانواده وی انجام می‌شود. بعد از تایید مشاور ژنتیک مددجو به بهزیستی مراجعه و معرفی‌نامه برای مراجعه به این کلینیک دریافت خواهد کرد.

کارشناس‌مسئول برنامه پیشگیری از اختلالات ژنتیک بهزیستی خراسان رضوی افزود:‌ مددجو با در دست داشتن این نامه می‌تواند به کلینیک مورد نظر که نشانی آن به مددجو ارائه می‌شود مراجعه و بدون نوبت این تست را انجام دهد.

ژیان‌عابد درباره مسائل تشخیصی این تست گفت: این تست برای مددجویانی که دچار ضعف عضلانی پیش‌رونده، اختلال راه رفتن، دیر نشستن کودک، دیر راه افتادن، اختلال در رشد، اختلال در حرکت، تأخیر در تکامل و برخی اختلالات رشدی دیگر را دارند نیز انجام می‌شود.

وی انجام این تست را برای بالارفتن قدرت و دقت تشخیص نوع و آثار معلولیت، ضروری توصیف کرد و افزود: به کمک این تست، می‌توانیم اقدامات درمانی به‌موقع برای فرد دارای معلولیت یا عضو خانواده‌ وی که در مراحل آغاز معلولیت است داشته باشیم.

کد خبر 610719

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha