مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۴
۰ نفر

مدیرکل بهزیستی گیلان اعلام کرد: تنها مرکز ماده 16 نگهداری معتادین متجاهر گیلان برای راه اندازی نیازمند تزریق اعتبارات است.

بهزیستی

«حسین نحوی نژاد» به همشهری آنلاین گفت: از سال 97 که مرکز ماده 16 از سوی وزارت بهداشت تکمیل و با ظرفیت 50 نفر به بهزیستی گیلان واگذار شد به دلیل عدم وجود ساختار دولتی و تعداد محدود متعادین متجاهر و مجرم، مجوز فعالیت آن از سوی دادستانی صادر نشده است.

وی افزود: کمیته کشوری ستاد مبارزه با مواد مخدر معتقد است این مرکز باید با حداقل 500 نفر ظرفیت شروع به فعالیت کند با این وجود در استان حدود 450 متعاد متجاهر شناسایی شده داریم که طبق تبصره 2 ماده 15 از ظرفیت این مراکز برای نگه داری معتادین متجاهر استفاده می‌کنیم. 

مدیر کل بهزیستی گیلان اضافه کرد:علیرغم آماده بودن فضا و اعلام آمادگی شهرداری در تجهیز ساختمان به دلیل نبود اعتبار قادر به راه اندازی مرکز ماده 16 نیستیم. در حال حاضر این مرکز برای شروع فعالیت سالانه اعتبار 4 میلیارد تومانی نیاز دارد.

وی با تاکید به اینکه در نگه داری مراکز ماده 15 نیز از ظرفیت خیرین و کمک‌های مردمی استفاده می‌شود گفت: هم اکنون بیش از 250 میلیون تومان به پیمانکار ماده 16 و بیش از 100 میلیون تومان به مراکز ماه 15 بدهکار هستیم که لازم است هر چه زودتر از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر اعتباراتی به بهزیستی تزریق شود. 

نحوی نژاد درباره نگهداری متعادین زیر 18 سال نیز افزود: مراکز اقامتی و کمپ‌های ترک اعتیاد زیر نظر بهزیستی  مختص افراد بالای 18 سال است و خوشبختانه به نسبت سایر مناطق کشور در گیلان تعداد کودکان معتاد زیر 18 سال کمتر از 10 درصد است که در صورت مراجعه این کودکان را به مراکز کاهش آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی ارجاع می‌دهیم.

کد خبر 611508

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha