مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۴
۰ نفر

مدیر کل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری گیلان گفت: از مجموع هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان تسهیلات کرونا سهم گیلان، چیزی در حدود ۲۴۰ میلیارد تومان بدون متقاضی مانده است.

تسهیلات کرونا

یونس رنجکش به همشهری آنلاین گفت: با شیوع کرونا در کشور از اسفند سال ۹۸، برخی کسب و کارها با تعطیلی و محدود شدن فعالیت رو به رو شدند. اما علیرغم حمایت دولت از کسب و کارها و ارایه تسهیلات حمایتی با ادامه تعطیلی و رکود در برخی کسب و کارهای استان از جمله بخش فرهنگی و ورزشی و فرصت دوساله برای بازپرداخت تسهیلات با سود ۱۲ درصد، موجب شد صاحبان این مشاغل از دریافت تسهیلات خودداری و استقبال نکنند.

وی با رد سختگیری بانک‌های عامل در پرداخت این تسهیلات گفت: با پیگیری استانداری گیلان، شرایط دریافت تسهیلات برای متقاضیان موثر تسهیل شده و در حال حاضر بانکهای دولتی استان به میزان سقفی که در ارایه تسهیلات تعیین شده بود رسیدند،  اما در حال حاضر بخش عمده‌ای از این اعتبارات در اختیار بانکهای خصوصی گیلان باقیمانده که برای آن متقاضی  وجود ندارد.

 وی تاکید کرد: کلیه متقاضیانی که از سال گذشته پرونده تقاضای دریافت وام تشکیل دادند تا پایان شهریور فرصت دارند تسهیلات خود را دریافت کنند و بانکهای عامل نیز متعهد شدند تا پایان آبان ماه سالجاری به درخواست‌ها پاسخگو باشند.

رنجکش اضافه کرد: مشاغل راه و شهرسازی و گروهای شغلی زیر مجموعه سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان بیشترین آمار مربوط به تقاضای دریافت تسهیلات کرونا در گیلان را به خود اختصاص دادند.

 پیش از این مدیر کل تعاون گیلان گفته بود بیش از ۳۵۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات کرونایی در استان پرداخت شده و زمینه ثبات شغلی بیش از ۳۸ هزار نفر فراهم شد. سال گذشته در گیلان ۲۷ هزار و ۳۰۱ متقاضی تسهیلات کرونایی دریافت کردند.

کد خبر 611022

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha