در قطعه هجدهم پایتخت و در ناحیه ۷ شهرداری منطقه ۱۸ نخستین زمین فوتبال ساحلی با حضور مسئولان شهرداری تهران، اعضای شورای روستای گلدسته و فیروزبهرام، خانواده معظم شهدا و ایثارگران و همچنین ورزشکاران و بازیکنان و علاقه‌مندان به رشته فوتبال ساحلی به بهره‌برداری رسید.

توسعه محلی

همشهری آنلاین _ مریم قاسمی: به این بهانه سراغ «سیدمحمد فیاضی» شهردار منطقه ۱۸ و «امیر محمدی» شهردار ناحیه ۷ شهرداری منطقه ۱۸ رفتیم تا در این‌باره اطلاعات بیشتری به دست‌آوریم. ساخت زمین ورزشی فوتبال ساحلی از جمله طرح‌هایی است که در قالب پروژه‌های توسعه محلی در دستور کار شهرداری منطقه ۱۸ قرار گرفته و در زمان تعیین شده به مرحله افتتاح و بهره‌برداری رسیده است. زمین فوتبال ساحلی در زمینی به مساحت هزارو ۲۰۰‌مترمربع و با بودجه‌ای معادل ۲ میلیارد تومان در انتهای اراضی بوستان شهید انتظاری روستای گلدسته ساخته می شود. مهندس فیاض، شهردار منطقه ۱۸ در ابتدا از اهمیت اجرای این پروژه ورزشی صحبت می‌کند و می‌گوید: «اعضای شورای روستای گلدسته و همچنین اهالی زحمتکش و تلاشگر آن از سال‌ها قبل این پیشنهاد را مطرح کرده بودند که زمین انتهای بوستان شهید انتظاری به زمین ورزشی فوتبال ساحلی تبدیل شود، اما به هر دلیل این امکان فراهم نشد و مطالبه مردم سال‌ها به تعویق افتاد. در دوره جدید مدیریت شهری با تغییر رویکرد شهرداری و تأکید بر اجرای پروژه‌های کوچک مقیاس و توسعه محلی و برقراری عدالت عمرانی و خدماتی در همه محله‌ها، پروژه ورزشی زمین فوتبال ساحلی بوستان شهید انتظاری نیز به مرحله اجرا و عمل رسید.»

افتتاح نخستین زمین فوتبال ساحلی پایتخت در یکی از روستاهای حریم  | «گلدسته» در مسیر تـوسعـه محلـی

  • زمین فوتبال ساحلی؛ میزبان تیم‌های ورزشی

زمین فوتبال ساحلی که در بوستان شهید انتظاری به بهره‌برداری رسیده از استانداردهای مورد تأیید فدراسیون ورزشی برخوردار بوده و در آینده می‌تواند به‌عنوان یکی از زمین‌های مناسب برای برگزاری مسابقات فوتبال ساحلی مورد استفاده فدراسیون و همچنین تیم‌های ورزشی شهر تهران و شهرهای اطراف قرار گیرد. امیر محمدی تأکید می‌کند که این زمین ورزشی ۶ دانگ به نام شهروندان روستای گلدسته و فیروزبهرام است و شورای روستا نیز در مدیریت و هماهنگی فعالیت‌های ورزشی و همچنین برگزاری مسابقات فوتبال ساحلی در رده‌های مختلف محلی، منطقه‌ای، استانی و... نقشی کلیدی دارند.

افتتاح نخستین زمین فوتبال ساحلی پایتخت در یکی از روستاهای حریم  | «گلدسته» در مسیر تـوسعـه محلـی
شهردار منطقه ۱۸


شهردار منطقه ۱۸ در ادامه از پیشنهاد راه‌اندازی آکادمی استعدادیابی فوتبال ساحلی برای گروه سنی نوجوانان و جوانان با حضور چهره‌های ورزشی و ورزشکاران باتجربه صحبت می‌کند و می‌گوید: «بدون‌ تردید در همین روستای دورافتاده شهر تهران که حتی برخی از شهروندان نام آن را نشنیده و نمی‌دانند کجا واقع شده است استعدادهایی وجود دارند که هنوز کشف و حمایت نشده‌اند. بنابراین راه‌اندازی آکادمی استعدادیابی در کنار تمرینات و برگزاری مسابقات فوتبال ساحلی فرصت مناسبی است تا کودکان، نوجوانان و جوانان که در این نوع رشته‌ها دارای استعداد ذاتی و خدادادی هستند شناسایی و با حمایت از آنها وسیله پیشرفت و افتخارآفرینی این ورزشکاران در میادین ورزشی بزرگ بیش از پیش فراهم شود.»

۱۰ چشمه سرویس بهداشتی در بوستان بزرگ شهید انتظاری در ناحیه ۷ شهرداری منطقه ۱۸ بهره‌برداری شده که ۲ چشمه آن ویژه استفاده معلولان است. به گفته امیر محمدی، شهردار ناحیه ۷ برای ساخت این چشمه‌ها یک میلیارد تومان هزینه شده است.

افتتاح نخستین زمین فوتبال ساحلی پایتخت در یکی از روستاهای حریم  | «گلدسته» در مسیر تـوسعـه محلـی
«سعید محمدی» / وکیل پایه یک دادگستری
  • مدیریت یکپارچه؛ ضامن توسعه روستاهای حریم

اجرای هر نوع پروژه‌ای در نواحی حریم شهر تهران به مراتب دشوارتر و سخت‌تر از نواحی داخل محدوده شهری است. یکی از چالش‌ها و موانع موجود در توسعه و عمران نواحی حریم تهران وجود معضل چند مدیریتی است، یعنی جز شهرداری که طبق قانون ملزم به اجرای برخی برنامه‌ها در این بخش‌ها است سایر نهادها از جمله شهرداری شهرستان‌ها، فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها، وزارت کشاورزی و... نیز می‌توانند اعمال نظر و در برخی موارد برخلاف نظر شهرداری عمل کنند.
 شهرداری تهران که همواره مطیع قانون است برای تحقق حقوق شهروندان از هیچ کوششی فروگذار نبوده و نیست. با این حال می‌توان با در نظر گرفتن مدیریت واحد برای این بخش‌ها شهروندان را از مشکلاتی که سال‌ها با آن مواجه‌اند خلاص کرد و بهترین راه‌حل در این زمینه احترام به نظر شهروندان است.
برای نمونه موضوعی که در ناحیه ۷ شهرداری منطقه ۱۸ وجود دارد. اهالی و ساکنان روستای گلدسته و فیروزبهرام می‌خواهند که همه امور شهری‌شان کاملاً زیر نظر شهرداری منطقه ۱۸ باشد و نه سازمان‌های دیگر. ساکنان روستای گلدسته و فیروزبهرام عقیده دارند که اگر این اتفاق بیفتد و شهرداری منطقه ۱۸ مدیریت و نظارت صددرصدی بر امورشان داشته باشند؛ گلدسته در آینده نزدیک روستای نمونه پایتخت خواهد شد.

افتتاح نخستین زمین فوتبال ساحلی پایتخت در یکی از روستاهای حریم  | «گلدسته» در مسیر تـوسعـه محلـی
امیر محمدی، شهردار ناحیه ۷ شهرداری منطقه ۱۸
  • خبرهای خوشی در راه است

امیر محمدی، شهردار ناحیه ۷ شهرداری منطقه ۱۸ عنوان می‌کند که در طول ۴ سال گذشته رویدادها و تحولات خوبی در محله‌ها و نواحی مختلف این منطقه رخ داده و نواحی حریم تهران نیز از این قاعده مستثنا نبوده است. از بازگشایی و رفع معارضان ملکی خیابان شهیدان بهرامی(یاران) در ناحیه ۲، فاز اول پروژه بزرگراه شهید بروجردی در ناحیه ۴، پروژه باغ‌راه حضرت فاطمه(س) در ناحیه یک و اکنون بهره‌برداری از زمین ورزشی فوتبال ساحلی در روستای گلدسته که در تهران نمونه مشابهی ندارد. محمدی تأکید می‌کند که کار شهرداری منطقه ۱۸ در روستاها و نقاط محروم هنوز پایان نیافته و رضایتمندی و دعای خیر اهالی و ساکنان پشتوانه‌ای برای خدمتگزاران شهر است که با تلاش و کوشش اسباب رفاه و آسایش بیشتری را برای آنان تأمین کنند.

افتتاح نخستین زمین فوتبال ساحلی پایتخت در یکی از روستاهای حریم  | «گلدسته» در مسیر تـوسعـه محلـی


محمدی، از بسته پیشنهادی که در طرح توسعه محلی ناحیه ۷ قرار گرفته، صحبت می‌کند و می‌گوید: «ناحیه ۷ با توجه به وسعت ۲۶ کیلومتری و به‌عنوان یکی از وسیع‌ترین حریم‌های شهر تهران که دارای فضای سبز و پوشش گیاهی قابل توجهی است می‌تواند به‌عنوان یکی از نقاط گردشگری و تفریحی تهران به پایتخت‌نشینان معرفی شود. برای رسیدن به این مقصود باید امکانات و زیرساخت‌هایی در نظر گرفت. در این رابطه پیشنهاد شده که در بخشی از بوستان شهید انتظاری که ۲۳ هکتار مساحت دارد مجموعه چندمنظوره فرهنگی، ورزشی، خدماتی و رفاهی تدارک دیده شود که بتواند نیازها و خواسته‌های گردشگران را تأمین کند.

افتتاح نخستین زمین فوتبال ساحلی پایتخت در یکی از روستاهای حریم  | «گلدسته» در مسیر تـوسعـه محلـی


ناحیه ۷ شهرداری منطقه ۱۸ در مسیر عبوری شهروندانی است که از نقاط مختلف و شهرهای اطراف راهی تهران می‌شوند، بنابراین این فرصت وجود دارد که بتوان از آن برای معرفی جاذبه‌ها و دیدنی‌های روستای گلدسته و همچنین بهبود وضع اقتصادی آن بهره‌گرفت. به این نکته هم باید توجه داشت که روستای گلدسته برای خانواده‌هایی که حوصله مسافرت‌های طولانی و خسته‌کننده را ندارند می‌تواند جانشین مناسبی باشد.
محمدی در پایان به بافت روستایی و مردم مهمان‌نواز روستای گلدسته و فیروزبهرام اشاره می‌کند که با اجرای طرح بوم‌گردی در محله‌شان و ایجاد اقامتگاه‌های خانگی می‌توانند منبع درآمدی داشته باشند و به اقتصاد زندگی آنها کمک شود.

کد خبر 610957

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha