سازمان هواشناسی با هشدار افزایش دما در برخی استان‌ها به ۵۰ درجه بالای صفر از بارش‌های پراکنده طی امروز تا پنجشنبه در ۸ استان خبر داد.

گرما - تهران

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از تسنیم، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز و فردا در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در برخی مناطق استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، اردبیل، گیلان و ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر، وزش باد شدید موقتی، رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

روزهای پنج‌شنبه، جمعه و شنبه هفته آینده علاوه بر این مناطق در دامنه‌های البرز شرقی، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی این وضعیت روی می‌دهد. از بعدازظهر چهارشنبه و پنج‌شنبه در کل استان‌های ساحلی دریای خزر کاهش نسبی دما و بارش پراکنده انتظار می‌رود و در این مدت دریای خزر مواج خواهد بود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی طی دو روز آینده در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات زاگرس مرکزی افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود و در جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و شرق هرمزگان در ساعات بعدازظهر افزایش ابر، وزش باد شدید موقتی، رعدوبرق و رگبار روی می‌دهد.

روزهای پنج‌شنبه، جمعه و شنبه هفته آینده در شرق کشور به ویژه منطقه زابل افزایش سرعت وزش باد و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

دمای هوا در تهران نیز طی سه‌شنبه آینده به ۴۱ درجه بالای صفر افزایش خواهد یافت. دمای هوای اهواز نیز امروز، فردا و روز پنج‌شنبه ۴۸ درجه بالای صفر است که روز جمعه به ۵۰ درجه افزایش خواهد یافت.

توصیف سامانه: تقویت توده هوای گرم

زمان شروع: اوایل وقت پنج‌شنبه ۱۴۰۰/۰۴/۱۰

زمان پایان: اواخر وقت جمعه ۱۴۰۰/۰۴/۱۱

نوع مخاطره: افزایش محسوس دما و وقوع دماهای ۴۹ درجه و بالاتر

منطقه اثر:

پنج‌شنبه ۱۴۰۰/۰۴/۱۰ : مناطق غربی جنوبی و مرکزی خوزستان و جنوب ایلام.

جمعه ۱۴۰۰/۰۴/۱۱ : مناطق غربی جنوبی و مرکزی خوزستان و جنوب ایلام.

اثر مخاطره: گرمازدگی، افزایش مصرف حامل‌های انرژی

توصیه: صرفه‌جویی در مصرف آب و برق به‌ویژه در ساعات اوج مصرف، اجتناب از ترددهای غیر ضرور در حوالی ظهر تا اوایل غروب، آبیاری مزارع در اوایل صبح و طی شب، در ساعات گرم روز از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید اجتناب شود. در صورت قرار گرفتن در فضای بازاستفاده از عینک طبی ضد اشعه، کلاه و ... استفاده شود.

کد خبر 610954

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha