مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۴
۰ نفر

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گفت: ۳۰ درصد نانواهای استان کردستان دلیل پایین بودن کیفیت نان را، کیفیت آرد تولید استان می‌دانند.

نانوایی

خالد جعفری در گفت و گو با همشهری آنلاین با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد از نانوایی‌های کردستان با آرد تولیدی استان مشکل ندارند، افزود: این دسته از نانوایی‌ها نان با کیفیت تولید می‌کنند.

وی ادامه داد: حدود ۳۰ درصد از نانوایی‌ها استان با نوع آرد تولیدی مشکل دارند، این نانوایی‌ها افرادی هستند که خواستار تامین آرد از خارج از استان هستند.  

وی بر لزوم بهبود کیفیت گندم و آرد در استان، تاکید کرد و گفت: چند مولفه مهم در ارتقاء کیفیت نان تاثیرگذار است که آموزش کارکنان نانوایی‌ها یکی از مهمترین مولفه‌هاست.

جعفری ادامه داد: یکی از آسیب‌ها این است که بسیاری از افراد بدون تجربه و تخصص وارد عرصه تولید و پخت نان می‌شوند.

معاون اقتصادی استاندار با بیان اینکه مشکل کیفت نان مختص استان کردستان نیست، اضافه کرد: هیچکدام از مولفه‌ها نمی‌تواند به تنهایی مشکل کیفیت نان را حل کند، بنابراین هم آموزش لازم است و هم کیفیت آرد باید ارتقاء پیدا کند.  

جعفری به کاهش تولید گندم به دلیل بروز خشکسالی در کشور نیز اشاره کرد و بیان کرد: باید برای جلوگیری از خروج گندم آبی از استان برنامه داشته باشیم.

 وی اضافه کرد: امسال واردات گندم کشور حتی برای استان ما که تولیدکننده هستیم بیشتر خواهد بود و این امر سبب می شود گندم خارجی برای اختلاط و افزایش کیفیت آرد، تامین شود.

کد خبر 610777
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha