ایالات متحده دور دیگری از حملات هوایی را علیه گروه‌های مسلح در عراق و سوریه انجام داده و شبه نظامیان تهدید به تلافی کردند.

جنگنده

به گزارش همشهری آنلاین، تیپ‌های سید الشهدا وابسته به بسیج مردمی عراق، حشد الشعبی، از شهادت ۴ نیروی خود در حمله متجاوزان آمریکایی در نوار مرزی بین عراق و سوریه خبر دادند.

یک خبرگزاری سوری نیز مرگ یک کودک و سه غیرنظامی را در این حمله که در حومه شرقی روستای زور اتفاق افتاد، تایید کرد.

خبرنگار المیادین گزارش داد که حمله آمریکایی‌ها، سایت حشد الشعبی در منطقه القائم در داخل خاک عراق را هدف قرار داده است.

در این حمله که پس از نیمه شب و توسط هواپیماهای جنگی اتفاق افتاده، خانه‌های مسکونی نزدیک مرز  سوریه و عراق مورد اصابت قرار گرفته‌اند.

هماهنگی مقاومت عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که ادامه حضور نیروهای اشغالگر آمریکایی مغایر قانون اساسی و خواست ملت عراق است و در این باره سکوت نخواهد کرد.

در این بیانیه تأکید شده گروهی که در بخش قائم به دست آمریکایی‌ها به شهادت رسید حافظ امنیت عراق بوده و انتقام خون آنها گرفته خواهد شد.

رویترز نیز با اشاره به این حمله آن را در پاسخ به «حملات پهپادی شبه نظامیان مورد حمایت ایران» دانست که اشاره به کتائب حزب الله و کتائب سید الشهدا دارد.

المیادین نوشت آمریکا تلاش می‌کند فعالیت‌های دولت سوریه و متحدانش برای تقویت امنیت و ثبات در منطقه مرزی شرقی را از بین ببرد.

به گزارش الجزیره این دومین بار است که جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، از زمان روی کار آمدن خود طی ۵ ماه گذشته، دستور حملات تلافی جویانه علیه گروه‌های مسلح را صادر کرده است.

جان کربی، سخنگوی پنتاگون نیز در بیانیه‌ای گفت: «ایالات متحده اقدامات لازم، مناسب و سنجیده‌ای را به منظور محدود کردن خطرات رو به رشد و نیز ارسال یک پیام بازدارنده و روشن طراحی کرده است.»

در حال حاضر ایالات متحده ۲۵۰۰ سرباز در عراق دارد که به عنوان بخشی از یک ائتلاف بین‌المللی برای مبارزه با بقایای گروه داعش در این کشور مستقرند.

کد خبر 610648
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha