سه‌شنبه ۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۲
۰ نفر

جدی نبودن دولت‌های عراق و ایالات متحده در تعیین زمان خروج نیروهای آمریکایی از عراق دلیل آغاز مجدد حملات به نیروهای آمریکایی عنوان می شود.

شبه نظامیان مسلح

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از میدل‌ایست‌آی، توقف درگیری‌ها بین شبه نظامیان عراق و نیروهای آمریکایی که با واسطه‌گری دولت عراق در ماه‌های اخیر تا حدودی برقرار شده بود رو به پایان است.

جناح‌های مسلح عراقی با آغاز هدف قرار دادن کاروان‌های نظامی و پایگاه‌های ارتش آمریکا، اعتراض خود را نسبت به عدم خروج این نیروها از عراق اعلام و تاکید کردند  به دلیل «جدی نبودن دولت‌های عراق و ایالات متحده در تعیین زمان خروج نیروهای آمریکایی از عراق» از «زیان زور» استفاده خواهند کرد.

اوایل روز گذشته، سه موشک، پایگاه  عین الاسد در صحرای غربی عراق که نیروهای آمریکایی در آن مستقر هستند را هدف قرار داد. به گفته مقامات امنیتی عراق، در این حمله که حداقل یک فروند موشک به داخل پایگاه اصابت کرده، تلفاتی نداشته است.

از ابتدای سال ۲۰۲۰ فشارهایی بر نخست وزیر عراق، مصطفی الکاظمی، وارد شد تا خروج نیروهای آمریکایی از عراق را تسریع کند؛ حدود دو ماه قبل، عراق و ایالات متحده برنامه‌های خود را برای عقب نشینی نیروهای ائتلاف به رهبری ایالات متحده طبق جدول زمانی تعیین شده توسط کمیته‌های نظامی مشترک فنی اعلام کردند.

روز شنبه، گروه‌های شبه نظامی که خود را کمیسیون هماهنگی مقاومت عراق (IRCC) می‌نامند با انتشار بیانیه‌ای ضمن انتقاد از عملکرد دولت عراق برای تعیین سرنوشت نیروهای خارجی، نتیجه گفتگوها (با ایالات متحده) را «بسیار بد و ناگوار» دانستند.

IRCC متشکل از هفت جناح مسلح از جمله «عصائب اهل الحق»، «کتائب حزب الله» و «سازمان بدر»، هشدار دادند که اکنون و با هدف  «بیرون راندن اشغالگران» حملات خود را آغاز خواهند کرد.

در خبرها واکنشی از سوی دولت عراق در قبال این اتفاقات جدید مشاهده گزارش نشده، اما یک فرمانده ارشد حشد الشعبی به MEE گفت که این گروه بخشی از ائتلاف مذکور نخواهد بود و اقدامی درباره تشدید اوضاع نخواهد کرد.

کد خبر 603494
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha