یکشنبه ۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹
۰ نفر

اوضاع بد اقتصادی و نبود سوخت در لبنان مردم معترض را به خیابان‌ها کشاند.

اعتراضات لبنان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از المیادین، مردم بسیاری از مناطق لبنان در اعتراض به وخامت اوضاع معیشتی و سقوط نرخ لیر در برابر دلار آمریکا اعتراضات گسترده‌ای برگزار کردند.

شهر طرابلس، شمال لبنان، شاهد درگیری بین نیروهای امنیتی و معترضین بود؛ مردم با شکستن در اصلی شعبه بانک مرکزی در این شهر، به محوطه داخلی آن وارد شدند.

معترضان در مقابل درب منازل تعدادی از سیاستمداران این شهر ایستاده و با سر دادن شعارهایی ضمن محکوم کردن مقامات، استعفا و محاکمه آنها را خواستار شدند.

در شهر صیدا، جنوب لبنان، نیز تظاهرکنندگان به ساختمان بانک مرکزی در این شهر هجوم بردند؛ تعدادی از رانندگان اتوبوس در اعتراض به بسته بودن پمپ بنزین‌ها و صف‌های طولانی سوخت، راه‌های شمالی این شهر را مسدود کردند.

معترضین در برخی محله‌های بیروت، پایتخت، با استفاده از زباله‌ها، موانع و سنگ‌ها راه‌ها را مسدود کردند. مردم با حمل پرچم لبنان، شعارهایی علیه سیاستمداران ناکارآمد سر دادند. 

اتاق کنترل ترافیک از مسدود بودن جاده‌ها در مناطقی از بقاع، شرق لبنان، نیز خبر داد.

لبنان شاهد بحران اقتصادی و مالی شدیدی است که منجر به افزایش شدید نرخ دلار شده و روز گذشته ارزش لیر این کشور برابر با یک ۱۷۲۵۰ دلار شد.

تعدادی از صاحبان مشاغل به دلیل خساراتی که در نتیجه کاهش ارزش پول و بی‌ثباتی در اوضاع مالی و اقتصادی متحمل شدند، کسب و کار خود را در تعدادی از مناطق تعطیل کرده‌اند.

کد خبر 610424
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha