مجموع نظرات: ۰
شنبه ۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۳
۰ نفر

با شیوع بیماری کرونا هر چه تردد شما به مراکز عمومی کم‌تر باشد در وضعیت ایمن‌تری قرار می‌گیرید. بسیاری از اشخاص به دلیل حساسیت‌ها و نگرانی‌هایی که نسبت به این بیماری دارند با بروز برخی از علائم مربوط به بیماری تمایل دارند که به منظور اطمینان از سلامت خود تست کرونا بدهند و برخی دیگر نیز به دلیل موقعیت شغلی خود مجبور به حضور در مراکز پرجمعیت هستند

image-20210626125051-1.jpeg

 به همین دلیل مسائل بهداشتی اقتضا می‌کند که هر چند وقت یک بار در صورت مشاهده حتی یکی از علائم ابتلا به ویروس از تست کرونا استفاده کنند. تست کرونا در منزل یکی از فرصت‌های بسیاری ایده‌آلی است که در آن امکان ارزیابی وضعیت سلامت در محیطی امن به وجود می‌آید. اگر تمایل دارید که در مورد مزایای تست کرونا در منزل بیشتر بدانید در این مقاله با همراه باشید. به علاوه در این متن در مورد تست کرونا قبل از سفر و هزینه تست کرونا در منزل نیز اطلاعات ارزشمندی در اختیار شما قرار می‌گیرد.

تست کرونا در منزل چه مزیت‌هایی دارد؟

۱) با انجام تست کرونا در منزل دیگر مجبور نیستید وقت زیادی را در ترافیک شهری برای رسانیدن خود به مراکز آزمایشگاهی هدر بدهید. همچنین از مشکلات مربوط به یافتن جای پارک نیز رهایی پیدا می‌کنید.

۲) می‌دانید که حضور در مراکز آزمایشگاهی که برخی از آن‌ها نیز در بیمارستان‌ها قرار دارند ریسک ابتلا به  کرونا و سایر بیماری‌های عفونی را به شدت افزایش می‌دهد. ممکن است شما برای انجام تست به مرکز درمانی مراجعه کنید و در همانجا به ویروس مبتلا بشوید. بنابراین انجام تست در منزل ایمن‌ترین روش برای تست کرونا محسوب می‌شود.

۳) پرستار یا تکنسین با حضور در منزل، نمونه را دریافت می‌کند و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی آن را به آزمایشگاه منتقل می‌کند. خوب است بدانید که در محیط‌های درمانی به دلیل آلوده بودن محیط ممکن است ویروس یا میکروبی در زمان انجام تست وارد نمونه بشود و همین موضوع می‌تواند در نتیجه تست تاثیرگذار باشد اما در محیط منزل که میزان آلودگی در ان بسیار کم‌تر از مراکز درمانی است این احتمال نیز به شدت کاهش پیدا می‌کند.

۴) برخی از اشخاص متقاضی انجام تست کرونا جزء کسانی هستند که به دلیل داشتن بیماری زمینه‌ای حضور آن‌ها در آزمایشگاه و به طور کلی تردد در اماکن شلوغ اقدامی بسیار خطرناک برای آن‌ها محسوب می‌شود. به همین دلیل حضور در منزل و انجام تست در محیط سالم، به آن‌ها توصیه می‌شود. معمولأ اشخاص مبتلا به سرطان، هپاتیت، دیابت و بیماری‌های کلوی و ریوی جزء این دسته از اشخاص هستند.

۵) برای سالمندان و اشخاصی که با ناتوانی یا کم‌توانی حرکتی مواجه هستند نیز انجام تست کرونا در منزل گزینه بسیار مطلوبی است.

۶) همچنین برای کودکان که معمولأ تمایلی به حضور در آزمایشگاه ندارند یا در صورت حضور نیز به سختی می‌توان از آن‌ها نمونه گرفت؛ تست کرونا در منزل توصیه می‌شود. در کنار مباحث روحی، سیستم ایمنی ضعیف کودکان نیز اقتضا می‌کند که آن‌ها را در مراکز پرخطر که انواع بیماری‌ها عفونی در آن‌ها منتشر می‌شود قرار ندهیم.

۷) با انجام تست کرونا در منزل می‌توانید با خیال آسوده سوالات خود را از تکنسین یا پرستاری که به منزل شما اعزام شده است بپرسید و در مورد کرونا، نتیجه آزمایش و تفاوت بین تست‌های مختلفی که برای تشخیص بیماری مورد استفاده قرار می‌گیرند اطلاعاتی را به دست بیاورید.

چرا باید در منزل تست کرونا بدهیم

تست کرونا قبل از سفر

در حال حاضر برای انجام سفرهای بین شهری با استفاده از وسایل عمومی مانند اتوبوس، قطار و هواپیما نیازی به ارائه تست منفی کرونا نیست. بلکه در زمان ورود به قطار یا هواپیما با استفاده از دستگاه‌های تب‌سنج فقط میزان حرارت بدن شما ارزیابی می‌شود. در صورت نداشتن تب می‌توانید سفر کنید. برای سفرهای خارجی نیز لزوم به همراه داشتن تست کرونا برای پرواز بستگی به مقررات بهداشتی کشور مقصد دارد. بنابراین اگر قصد سفر به خارج از کشور را دارید باید از مقررات بهداشتی کشور مورد نظر اطلاع پیدا کنید. معمولأ آژانس‌های مسافرتی در این زمینه آگاهی دارند و شما می‌توانید از همان آژانسی که بلیط خود را از آن تهیه کرده‌اید در این مورد سوال بپرسید.

به طور کلی وقتی پیک کرونا در کشورها با روند نزولی مواجه باشد برای تردد مسافران خارجی کم‌تر سخت‌گیری به عمل می‌آید و در کشورهایی نیز که در لیست ده کشور اول از نظر آمار ابتلا و فوت قرار داشته باشند حتمأ تست کرونا  برای پرواز را باید در فرودگاه کشور مقصد ارائه کنید.

در زمان حضور در فرودگاه و راه‌آهن برای انجام سفر داشتن ماسک الزامی است و توصیه می‌شود که برای داشتن سفری بدون خطر موارد بهداشتی مانند شست‌و شوی دست‌ها و استفاده از شیلد را فراموش نکنید. درست است که ارائه تست منفی کرونا برای سفر الزامی نیست اما همان‌طور که می‌دانید این به منزله بی‌اهمیت تلقی شدن موارد بهداشتی نخواهد بود.

بهتر است در حین سفر از دست زدن به سطوح بپرهیزید و در صورت تماس، بلافاصله دست‌های خود را ضدعفونی کنید. همچنین توصیه می‌شود در مکان‌های سرپوشیده مانند اتوبوس، قطار و هواپیما که جمعیت نسبتأ زیادی را در خود جای می‌دهند مطلقأ از برداشتن ماسک خود پرهیز کنید و تا رسیدن به مقصد نیز از خوردن و آشامیدن اجتناب کنید.

چرا باید در منزل تست کرونا بدهیم

هزینه تست کرونا در منزل

هزینه تست کرونا یکی از مواردی است که اکثر اشخاص متقاضی انجام تست با مقایسه هزینه‌ها اقدام به انتخاب دریافت خدمات از مجموعه‌های مختلف می‌نمایند. لازم است بدانید که مجموعه هوم‌کا از همان روزهای آغازین شیوع ویروس کرونا با ارائه خدمات پزشکی و درمانی با قیمت‌های مناسب سعی کرده است تا در پشت سر گذاشتن این بحران در کنار شما باشد. هزینه‌ای که بابت انجام تست کرونا در منزل دریافت می‌شود با توجه به کیفیت خدمات و اعلام نتیجه در کم‌ترین زمان، بسیار مقرون به صرفه است.

در تعیین هزینه تست کرونا در منزل عواملی تاثیرگذار هستند از جمله:

۱) مسافت منزل شما

۲) نوع تست انتخابی

۳) مدت زمانی که انجام تست به طول می‌انجامد. بعضی مواقع پرستار باید از یک کودک تست بگیرد و همان‌طور که می‌دانید انجام چنین کاری اصلأ ساده نیست و امکان دارد که کودک تا دقایقی حاضر به انجام تست نشود.

کد خبر 610217

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha