مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۲
۰ نفر

این روزها کرونا از هر وقت دیگری ترسناک و خطرناک شده است. شما می‌توانید به کمک خدمت ویژه تست کرونا در منزل، این پیک وحشتناک را با امنیت بیشتری پشت سر بگذارید. پیک چهارم کرونا در کشور تفاوت فاحشی با سایر پیک‌ها دارد؛ این روزها دیگر در تمام خانواده‌ها حداقل یک نفر یک بار گرفتار و اسیر کرونا شده است؛

image-20210419144413-1.jpeg

اگر جان سالم به در برده باشد، حتما تجربه ناخوشایند جنگیدن با این ویروس را با شما به اشتراک گذاشته است. با توجه به اینکه هر کسی از هر جایی ممکن است به این ویروس آلوده شود، لذا تمام افراد این پتانسیل را دارند که ناخودآگاه کرونا ویروس را به یکدیگر انتقال دهند؛ از همین جهت دوری‌گزینی اجتماعی، رعایت فاصله اجتماعی مناسب از یکدیگر، دوری از تجمعات، قرار نگرفتن در اماکن شلوغ و در بسته و استفاده از ماسک در این فصل از زندگی همه جهانیان امری اجباری و اجتناب ناپذیر است.

دادن آزمایش کرونا برای چه کسانی ضرورت دارد؟

هر کسی که کمترین و کوچکترین نشانه‌ای از نشانه‌های ابتلا به کرونا ویروس را در خود پیدا کند، حتما لازم است تست بدهد و از ابتلای قطعی یا سلامت قطعی خود مطلع شود. با توجه به اینکه مدتی است ویروس جهش یافته کرونا با نام کرونای انگلیسی ظهور پیدا کرده است، لذا کمترین نشانه‌های ابتلا به کرونا ویروس باید جدی گرفته شود و سریعا تست‌های تشخیصی لازم انجام شود. پیش از ظهور کرونا ویروس انگلیسی توصیه‌های پزشکی اینگونه بود که اگر علائم خفیف دارید، نیازی به تست ندارید و فقط کافی است در قرنطینه بمانید، مسائل بهداشتی را رعایت کنید، رژیم غذایی مقوی داشته باشید و استراحت و خواب کافی داشته باشید، استرس نداشته باشید و به طور کلی حداقل دو هفته به بدن خود اجازه دهید و کمک کنید که در جدال با این ویروس پیروز میدان باشد، اما فی الحال اینگونه نیست؛ با توجه به اینکه سرعت سرایت و سرعت کشندگی کرونا ویروس انگلیسی بسیار بیشتر است، لذا کمترین علائم و نشانه‌ها نیز باید جدی گرفته شود و آزمایش پی سی آر در اسرع وقت انجام شود تا اقدامات درمانی به موقع شروع شده و موثر واقع شوند.

آزمایش کرونا در منزل چه فرقی با آزمایش کرونا در آزمایشگاه دارد؟

واقعیت امر این است که کیفیت انجام تست کرونا در منزل با انجام این تست در آزمایشگاه تفاوتی با هم ندارند. تمایز این دو روش برای انجام تست کرونا در رعایت بهتر و کاملتر پروتکل‌های بهداشتی و مراقبت از خود است. با توجه به اینکه در هر صورت و با تصویب هر شکلی از قانون دوری‌گزینی اجتماعی، باز هم محیط‌های آزمایشگاهی، محیط‌های شلوغ و پر ازدحام و عمدتا بسته‌ هستند و افراد به طور ناخودآگاه و به ناچار در نزدیکی یکدیگر قرار می‌گیرند، لذا مسلم است که انجام تست کرونا در منزل امنیت بیشتری دارد و درصد ابتلا به این ویروس را در نتیجه تماس با دیگر افراد به شدت کاهش می‌دهد.

چه کسانی می توانند آزمایش کرونا را در منزل بدهند؟

تمام افراد این فرصت طلایی را دارند که آزمایش و تست کرونا را در محیط خانه خود بدهند؛ اما به هر حال افرادی که در گروه‌های حساس قرار دارند، در اولویت هستند. منظور از گروه‌های حساس سالمندان، خانم‌های باردار، افرادی که بیماری‌های زمینه‌ای مختلف دارند، افرادی که شیمی‌درمانی می‌شوند، معلولان جسمی و ذهنی و ... است. پیشنهاد و البته تاکید اولیه ما این است که این افراد حتما از خدمات تست کرونا در منزل استفاده کنند. به این ترتیب یکی از اصلی‌ترین و مهمترین راه‌های ابتلا به این ویروس (در اجتماع قرار گرفتن) را بسته نگه می‌دارند و جان و سلامتی خود را حفظ می‌کنند.

تست کرونا چگونه انجام می شود؟

بسته به اینکه هدف از انجام تست چه چیزی باشد، تست‌های متفاوت و جداگانه‌ای انجام می‌شود. اگر هدف این است که مبتلا بودن یا نبودن فرد مشخص شود، تست پی سی آر گرفته می‌شود و چنانچه هدف این باشد که موضوع آنتی بادی در بدن بررسی شود، باید تست سرولوژی انجام شود.

تست پی سی آر چگونه انجام می شود؟

تست پی سی آر به کمک یک سوآپ پنبه‌ای انجام می‌شود. نمونه‌ای از مخاط حلق، بینی و گاهی نیز بزاق برای بررسی نیاز است. انجام این تست دردناک نیست، اما به دلیل اینکه سوآپ تا انتهای حلق یا بینی وارد می‌شود، حس ناخوشایندی در فرد ایجاد خواهد کرد که البته راه گریزی از آن نیست. این تست نشان می‌دهد که در حال حاضر ویروس فعال کرونا در بدن وجود دارد یا خیر. مثبت بودن این تست به معنای ابتلای قطعی به کرونا ویروس است و فرد باید قرنطینه حداقل دو هفته‌ای را آغاز کند و تمام دستورالعمل‌های بهداشتی را با جدیت رعایت کند. پس از دو هفته مجددا از بیمار تست گرفته می‌شود تا وضعیت ویروس فعال در بدن پیگیری و پایش شود.

تست کرونا در منزل و پشت سر گذاری پیک کرونا

تست آنتی بادی چگونه انجام می شود؟

برای انجام تست سرولوژی فقط به یک نمونه خون ساده نیاز است. خودِ آزمایشگاه می‌داند که چگونه روی این نمونه خون ساده کار کند و آنتی‌بادی‌های احتمالی را شناسایی کند. این تست در مورد ابتلا به کرونا ویروس هیچ سندیتی ندارد و تنها نشان می‌دهد که فرد در گذشته به این ویروس مبتلا شده است و اکنون آنتی بادی در بدن دارد. این تست حتما باید به موقع انجام شود، در غیر این صورت نتیجه آن سندیت و اعتبار ندارد.

مرور دوباره علائم ابتلا به کرونا ویروس

بد نیست اینجا مجددا به علائم ابتلا به کرونا ویروس اشاره کنیم. یادآوری می‌کنیم که کمترین و ساده‌ترین نشانه‌ها را جدی بگیرید و به موقع به پزشک و آزمایشگاه مراجعه کنید تا در صورت ابتلا به این ویروس زمان لازم و فرصت طلایی برای انجام اقدامات درمانی را از دست ندهید. در غیر این صورت هر اتفاق ناگواری متصور خواهد بود.

حتما به این نکته توجه داشته باشید که ظهور علائم عفونت کرونا بین دو تا ۱۴ روز پس از انتقال ویروس کرونا آغاز می‌شوند. این علائم خفیف تا شدید هستند و حتی ممکن است قربانی را به کام مرگ بکشاند. لذا حتما این علائم را جدی بگیرید.

  • افزایش درجه حرارت بدن یا همان تب (معمولا بیش از ۵/۳۷)
  • سرفه
  • مشکلات تنفسی
  • خستگی
  • سردرد
  • فقدان ناگهانی حس بویایی و یا چشایی
  • گلودرد
  • آبریزش و گرفتگی بینی
  • تهوع و استفراغ
  • اسهال و بیرون‌روی

چنانچه تمایل دارید از خدمت تست کرونا در منزل استفاده کنید و آزمایش پی سی آر یا تست آنتی‌بادی کرونا بدهید، می‌توانید به وبسایت هوم‌کا به آدرس www.homeca.ir سر بزنید یا با شماره ۰۲۱۹۱۰۲۵۵۹۵ تماس بگیرید.

کد خبر 596074

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha