رقابت‌های جام ملت‌های امروز با دو دیدار پیگیری می‌شود.

یورو 2020

به گزارش همشهری‌آنلاین، انگار ناف بعضی تیم‌ها را در این دوره یورو با مرگ بریده‌اند. پرتغال و آلمان که با فرانسه و تیم چغر مجارستان گروه مرگ را تشکیل می‌دادند، در دور حذفی هم قرعه مرگ نصیب‌شان شد. آلمان به انگلیس خورد و پرتغال حریف بلژیک شد. دیگر قرعه سخت هم سهم اسپانیا شد که پس از برد پرگل مقابل اسلواکی در دور یک‌هشتم باید با کرواسی، نایب‌قهرمان تضعیف‌شده جام جهانی ۲۰۱۸ روبه‌رو شود. ایتالیا مثل مرحله گروهی خوش‌شانس بود و به قرعه اتریش خورد. مرحله یک‌هشتم خوب بُر نخورده و به‌طور مثال در کنار دیدار انگلیس- آلمان یا پرتغال - بلژیک بازی‌های ساده‌ای مثل ولز - دانمارک یا سوئد - اوکراین را هم داریم. تازه؛ فرانسه درصورت عبور از سد سوئیس با برنده اسپانیا و کرواسی روبه‌رو خواهد شد و برنده اینها احتمالا در نیمه‌نهایی به ایتالیا خواهد خورد که مسیر آسانی در پیش دارد. از آن‌سو هلند هم مسیرش تا نیمه‌نهایی هموار است اما در این مرحله احتمالا به انگلیس یا آلمان می‌خورد. شاید نیمه‌نهایی ایتالیا - فرانسه و هلند - انگلیس برنامه جذاب‌تری باشد اما مدعیانی مثل پرتغال، بلژیک، آلمان، اسپانیا و حتی تیم‌های غیرمدعی را هم نمی‌توان دست‌کم گرفت. مثلا به‌قول سرمربی مجارستان چه‌کسی تصورش را می‌کرد در پایان دیدار مجارستان - آلمان، بازیکنان و هواداران مجارستان از کسب تساوی ۲-۲ ناامید باشند و آلمانی‌ها از همین نتیجه خوشحال؟

بازی لاتاری | ولز و دانمارک انگار حریف خود را انتخاب کرده یا برنده شده‌اند

مرحله یک‌هشتم پایانی رقابت‌های یورو از ساعت ۲۰:۳۰ امشب در ورزشگاه یوهان کرایف شهر آمستردام با دیدار تیم‌های ولز و دانمارک آغاز خواهد شد که ساده‌ترین دیدار این مرحله هم به‌حساب می‌آید. قضاوت این دیدار به‌عهده دنیل زیبرت از آلمان خواهد بود. دانمارک نخستین تیمی است که بعد از ۲‌باخت در ۲‌دیدار اولش موفق به صعود از مرحله گروهی می‌شود. صعود دانمارک تحت‌تأثیر ایست قلبی اریکسن در دیدار نخست این تیم مقابل فنلاند، صعودی تاریخی و شگفت‌انگیز بود. آنها می‌خواهند به‌خاطر ستاره بیمار خود هر چقدر جا دارد در این تورنمنت پیش بروند. ولز هم موفق شد در گروه ایتالیا و ترکیه و سوئیس به‌عنوان تیم دوم و با شایستگی صعود کند. این دومین بار پشت‌سر هم است که ولزی‌ها از گروهی بالا می‌آیند. آنها در سال ۲۰۱۶ تا مرحله نیمه‌نهایی هم بالا رفته بودند. این بازی تا به امروز ۱۰‌بار تکرار شده و این یازدهمین رویارویی ۲ تیم است. در ۱۰ بازی قبلی هیچ‌گاه نتیجه مساوی رقم نخورده و دانمارک ۶ بار برده و ۴ بار هم باخته است. در اردوی دانمارک غیراز اریکسن که به‌دلیل مشکل قلبی اجازه بازی ندارد، مصدومی وجود ندارد. ولزی‌ها هم مصدوم ندارند اما ایتان آمپادو به‌دلیل اخراج در بازی قبلی مقابل ایتالیا از این مسابقه محروم است.

ترکیب احتمالی ولز (۴-۵-۱) : دنی وارد، کانر رابرتس، کریس مفام، جو رادن، بن دیویس، دنیل جیمز، رمزی، جو آلن، مورل، بیل و کیفر مور.

ترکیب احتمالی دانمارک (۳-۴-۲-۱) : اشمایکل، کریستنسن، کیائر، وسترگارد، دنیل واس، هویبیرگ، دلینی، ماهله، بریت‌ویت، دامسگارد و یوسف پولسن.

یک هشتم یورو ۲۰۲۰ |  همه قرعه‌ها بوی مرگ می‌دهد!

مدعی لاجوردی است | ایتالیا در ادامه مسیر آسانش برای جام باید اتریش را ببرد

خیلی‌ها ایتالیایی‌ها را مدعی فتح جام می‌دانند. این در حالی است که پیش از روبرتو مانچینی فوتبال ملی این کشور با ونتورا تا مرز نابودی پیش رفته و در راه رسیدن به جام جهانی هم ناکام بوده است. مانچینی ۳۰ بازی پیاپی است که با تیمش باخت نداده و ۱۱‌مسابقه است که گلی هم دریافت نکرده، آن‌هم با بیش از هزار دقیقه کلین‌شیت. اتریش با ۲‌برد در مرحله گروهی مقابل مقدونیه و اوکراین به این مرحله صعود کرد. حتی اوکراین هم با تنها ۳‌امتیاز موفق به کسب جواز صعود از گروه آسان هلند شد. این بازی که از ساعت ۲۳:۳۰ در ورزشگاه ومبلی شهر لندن برگزار می‌شود و داوری آن برعهده آنتونی تیلور انگلیسی است. ایتالیا و اتریش تا به امروز زیاد با هم بازی کرده‌اند و این سی‌وششمین رویارویی آنهاست. در ۳۵ دیدار قبلی ۱۶ بازی به سود ایتالیا تمام‌شده اما اتریش هم دست‌وپابسته نبوده و ۱۱ بار ایتالیا را برده و ۸ مساوی هم از این تیم گرفته که آخرین رویارویی آنها به سال ۲۰۰۸ برمی‌گردد که بازی با نتیجه ۲-۲ تمام شد. ۲ بازیکن مصدوم ایتالیا یعنی کیه‌لینی و فلورنتزی هم ممکن است به بازی امشب برسند. وراتی هم که به بازی قبلی رسیده بود. در اردوی اتریش هم بومگارتنر و لایمر ممکن است به‌دلیل آسیب‌دیدگی جزئی به این بازی نرسند.

ترکیب احتمالی اتریش (۴-۲-۳-۱) : باخمان، لاینر، دراگوویچ، هینتنگر، آلابا، اشلاگر، گریلیش، گرگوریش، زابیتسر، آرناتوویچ، کالاژیچ.

ترکیب احتمالی ایتالیا (۴-۳-۳) : دوناروما، دی‌لورنتزو، بونوچی، باستونی، اسپیناتزولا، بارلا، جورجینیو، لوکاتلی، براردی، ایموبیله، اینسینیه.

یک هشتم یورو ۲۰۲۰ |  همه قرعه‌ها بوی مرگ می‌دهد!

کد خبر 610134
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha