رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا گفت: ماموران یگان حفاظت، ۳ کوره غیر مجاز زغال در مناطق کوهستانی لوندویل این شهرستان در منطقه کولیگ را کشف و تخریب کردند.

تخریب کوره

محمدجعفر گل محمدی به همشهری آنلاین افزود: برای ایجاد این کوره‌ها، چاله‌هایی به عمق ۲ متر کنده شده و چوب‌های جنگلی را که به صورت غیرمجاز قطع می‌شود در این چاله‌ها سوزانده و تبدیل به زغال می‌شود.

وی اضافه کرد: قطع بی رویه و غیرمجاز درختان جنگلی که ذخایر ملی هستند، موجب تخریب محیط زیست و به هم خوردن تعادل اکوسیستم طبیعت می‌شود.

وی ادامه داد: جنگل در تولید اکسیژن نقش مهمی دارد و متخلفان با ساخت کوره های زغال در نواحی جنگلی، علاوه بر از بین بردن درختان، به محیط زیست لطمه می‌زنند.

وسعت اراضی ملی آستارا ۴۰ هزار هکتار است و جنگل های این شهرستان را درختان بلوط، راش، توسکا، ممرز، نمدار، ملج، لیلکی، انجیلی، آزاد، افرا، گردو، شیردار، گیلاس وحشی، فندق، شمشاد و ون در بر گرفته است.

با این حال مسئولان منابع طبیعی گیلان می‌گویند رصد ماهواره‌ای اراضی ملی گیلان از طریق سازمان منابع طبیعی انجام شده و اطلاعات پهنه‌بندی حریق‌های استان ماهیانه به اداره‌کل منابع طبیعی استان ارائه می‌شود.

سرهنگ محمد قربانی لرد با بیان این مطلب اعلام کرد: قوانین مربوط به مجازات قاچاقچیان چوب بازدارنده نیست و ما این موضوع را در جلسات دادگستری و شورای حفظ حقوق بیت‌المال منعکس کردیم اما تاکنون نتیجه‌ای مبنی بر اصلاح قوانین و افزایش بازدارندگی آن‌ مشاهده نشده است.

کد خبر 610010

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha