آتش‌سوزی گسترده در یک مدرسه هنرهای رزمی در استان هنان چین دست‌کم ۱۸ کشته و ۱۶ زخمی داشت و سن بیشتر قربانیان ۷ تا ۱۶ سال گزارش شده است.

مدرسه هنرهاي رزمي در چين

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از بی‌بی‌سی، شعله‌های آتش بامداد روز جمعه به وقت محلی در مرکز هنرهای رزمی ژن‌شینگ در استان هنان در مناطق مرکزی چین زبانه کشید و همان ابتدا جان دست‌کم ۱۸ کودک و نوجوان ساکن این مدرسه را گرفت. مقام‌های رسمی استان هنان از بازداشت مسئول این مرکز هنرهای رزمی خبر دادند، هر چند هنوز دلیل و علت اصلی آتش‌سوزی مشخص نشده است.

گفته می‌شود همزمان با آغاز آتش‌سوزی در ساعت سه بامداد روز جمعه، ۳۴ نفر در مدرسه هنرهای رزمی حضور داشتند و ۱۶ فرد آسیب‌دیده و زخمی بلافاصله به بیمارستان‌های محلی منتقل شدند. حدود ۱۰ ساعت پس از سوختن مدرسه، پدرها و مادرهای قربانیان حادثه اجازه نیافته‌اند با فرزندان خود دیدار کنند و کسی هم خبر تازه از ماجرا به آنها نداده است.

استان هنان زادگاه و مهد هنرهای رزمی چینی است و بسیاری از کودکان و نوجوانان ساکن این منطقه برای آموختن مهارت‌های رزمی از جمله شیوه‌های مبارزه و دفاع کونگ فو در مدارس هنرهای رزمی نام‌نویسی می‌کنند. معبد شائولین که از شناخته‌شده‌ترین مکان‌های مربوط به هنرهای رزمی شرقی در جهان است، در هنان قرار دارد.

حوادث آتش‌سوزی در چین رخدادهایی نادر نیستند و سال ۲۰۱۴ هم یک مورد آتش‌سوزی در کارگاه تولید لباس زیر به کشته شدن دست‌کم ۱۱ نفر و آسیب دیدن ۱۵ نفر انجامید.

کد خبر 609993

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha