سه‌شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۴:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: توفان گرمسیری Fay به سمت جنوب غربی سواحل فلوریدا در حال حرکت است و به احتمال زیاد با حداکثر قدرت یک توفان اقیانوسی به این مناطق خواهد زد.

به گزارش بی‌بی‌سی مرکز این توفان با سرعت 95 کیلومتر در ساعت از کی وست فلوریدا عبور کرد و باعث بارش شدید باران در منطقه شد.

فرماندار فلوریدا هشدار داده است که این توفان یک فاجعه بزرگ است اما در عین حال اعلام کرد فلوریدا برای مقابله با توفان آماده است.

چارلی کریست با اعلام حالت فوق‌العاده در منطقه از آماده شدن 500 نفر از اعضای گارد ملی برای مقابله با توفان خبر داد و گفت 8 هزار و 500 نفر دیگر به صورت ذخیره برای مقابله با توفان بسیج شده‌اند.

در اوائل صبح سه‌شنبه مرکز توفان FAY در 70 کیلومتر ناپل در سواحل غربی فلوریدا بود. سرعت توفان در این زمان 12 کیلومتر بر ساعت بود و بادهایی به سرعت 95 کیلومتر بر ساعت داشت.

هزاران نفر در ایالت فلوریدای آمریکا به علت ترس از وقوع توفان در این منطقه از خانه‌هایشان گریختند[فرار از فلوریدا به ‌خاطر ترس از توفان]

تاکنون این توفان در مسیر حرکت خود در هائیتی و دومینیکن نزدیک به 12 کشته به جای گذاشته است.

Fay ششمین توفان گرمسیری فصلی سال 2008 است. تا کنون دو توفان گرمسیری برتا و دالی به توفان اقیانوسی (هاریکین) تبدیل شده‌اند.

کد خبر 60999

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز