معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش از رایزنی برای جذب ٢۵ هزار نیروی جدید از طریق آزمون استخدامی در مرداد خبر داد.

معلم

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، قاسم احمدی لاشکی معاون حقوقی و امور مجلس آموزش و پرورش درباره وضعیت نیروی انسانی آموزش و پرورش برای سال تحصیلی آیند و وضعیت کمبود معلم در سال تحصیلی پیش رو بیان کرد: با توجه به شرایط کنونی در سال تحصیلی جدید حدود ١٩٧ هزار کمبود معلم داریم ضمن آنکه قانون به ما اجازه نمی‌دهد تا نیروی جدید حق‌التدریسی استخدام کنیم بنابراین باید این خلأ را با استفاده از روش‌هایی، چون استفاده از اضافه تدریس معلمان و به‌کارگیری معلمان در آستانه بازنشستگی جبران کنیم.

او به برگزاری آزمون استخدامی جدید در مرداد اشاره کرد و گفت: با توجه به رایزنی‌های انجام شده با سازمان امور اداری استخدامی و اعلام نیاز با این مجموعه کارهای مقدماتی در تیرماه در حال انجام است.

معاون حقوقی و امور مجلس آموزش و پرورش از جذب ٢۵ هزار نیروی جدید از طریق آزمون استخدامی و دوره یک ساله مهارت‌آموزی خبر داد و افزود: علاوه بر آن اگر سازمان اداری استخدامی مجوز لازم را بدهد ٩ هزار و ۵٠٠ پذیرفته شده کارنامه سبز را هم به کار می‌گیریم.

احمدی لاشکی تصریح کرد: پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی مرداد بعد از تعیین تکلیف و اعلام نتایج دوره‌های یک ساله را می‌گذرانند.

او گفت: امسال همچنین ٢۵ هزار دانشجومعلم در دوره چهارساله دانشگاه فرهنگیان جذب خواهند شد.
 

کد خبر 609986

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha