یکی از مواردی که در حین رانندگی ممکن است برای برخی رانندگان آزار دهنده باشد توقف طولانی پشت چراغ قرمز است. اما ظهور یک فناوی نوین باعث رهایی افراد از این حس ناخوشایند خواهد شد.

61961517.jpg

به گزارش همشهری آنلاین، ایسنا به نقل از دیلی میل، اخیرا چراغ‌های راهنمایی هوشمندی توسعه داده شده‌اند که با اتصال به صفحه نمایش تعبیه شده روی داشبور خودرو(همانند سامانه ماهواره‌ای ناوبری جهانی) به رانندگان اطلاع می‌دهند که برای عبور راحت از چراغ قرمز چه سرعتی می‌بایست داشته باشند و اگر راننده در هر صورت پشت یک چراغ قرمز ماند، این صفحه نمایش اطلاعات مربوط به مدت زمان ماندن تا چراغ سبز بعدی را دریافت و به وی اطلاع خواهد داد.

این فناوری از جهاتی بسیار کاربردی است چرا که باعث صرفه‌جویی در مصرف سوخت و زمان می‌شود و به طور قابل توجهی از زمان توقف خودروها در جاده‌ها به دلیل ماندن در پشت چراغ قرمز می‌کاهد.

این چراغ‌های راهنمایی هوشمند می‌توانند اطلاعات را از فاصله حداکثر دو سوم مایل(یا یک کیلومتر) به ماشین‌های مجهز به این فناوری منتقل کنند.

شرکت دولتی "Highways England" و شرکت مشاوران زیرساختی "Amey" پس از آزمایش این فناوری جالب دریافتند که چراغ‌های راهنمایی با هدف حذف توقف‌های غیرضروری تا یک چهارم از میزان انتشار گازهای آلاینده حاصل از خودروها می‌کاهند.

تخلفات رانندگی مسافربرهای اینترنتی چگونه رصد می‌شود؟

هنگامی که وسایل نقلیه حرکت می‌کنند، تولید گازهای آلاینده افزایش می‌یابد و قطع این روند تولید کربن دی اکسید و نیتروژن اکسید را به ترتیب ۲۷ و ۱۷ درصد کاهش می‌دهد.

سالانه حدود هفت میلیون نفر به دلیل آلودگی هوا جان خود را از دست می‌دهند. این فناوری که با عنوان "Green Light Optimal Speed Advisory" شناخته می‌شود قبلاً در خیابان‌های A۲ و M۲ در جنوب شرقی انگلیس و در خیابان A۴۵  بیرمنگام آزمایش شده است.

آخرین آزمایشی که برای بررسی این فناوری صورت گرفت حدود چهار ماه به طول انجامید و ۸۲۵ هزار پوند نیز هزینه در بر داشت. آخرین آزمایش در دو بزرگراه در منطقه منچستر بزرگ انجام شد. محققان طی این مطالعه میزان انتشار گاز خودرو مجهز به این فناوری و خودروی فاقد این فناوری را سنجیدند. پس از آن محققان شاهد بیشترین میزان کاهش انتشار وسیله نقلیه سنگین بودند زیرا این نوع وسایل نقلیه معمولاً آلودگی هوا بیشتری ایجاد می‌کنند.

کد خبر 609834
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha