وزیر امور خارجه سابق۴ آمریکا در بخشی از یادداشتی که امروز چهارشنبه به مناسبت سالگرد «انفجار الخبر» نوشته اگر آمریکا قوی نباشد، ایران این کشور را تنبیه خواهد کرد.

پمپئو

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، «مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه سابق۴ آمریکا در بخشی از یادداشتی که امروز چهارشنبه به مناسبت سالگرد «انفجار الخبر» نوشته اگر آمریکا قوی نباشد، ایران این کشور را تنبیه خواهد کرد.

در جریان بمب‌گذاری برج‌های الخبر که در ۲۵ ژوئن ۱۹۹۶ مقابل محل استقرار نظامیان آمریکایی اتفاق افتاد ۱۹ نظامی آمریکایی کشته و ۳۷۲ نفر دیگر زخمی شدند. دولت آمریکا ابتدا انگشت اتهام در این حادثه را به سمت ایران نشانه گرفت اما بعداً گفت که القاعده عامل این حمله بوده است.

پامپئو در یادداشتی که به مناسبت این حمله در روزنامه وال‌استریت‌ژورنال منتشر کرده نوشته است: «سالگرد این بمب‌گذاری باید به ما یادآوری کند که رژیم ایران نقاط ضعف را رصد خواهد کرد و اگر آمریکا قوی نباشد ما را تنبیه خواهد کرد. هزینه‌هایی که در نتیجه اقدامات مخرب ایران به آمریکایی‌ها تحمیل خواهد شد، سنگین خواهد بود.»

«مایک پامپئو» در بخش دیگری از این یادداشت به توافق هسته‌ای برجام هم حمله و از دولت «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا بابت امضای این توافق انتقاد کرده است.

وزیر خارجه سابق آمریکا مدعی شده ایران از منابع اقتصادی حاصل از این توافق هسته‌ای برای تأمین «نائبانش» در سراسر منطقه استفاده کرده است.

«مایک پامپئو» یکی از طراحان سیاست موسوم به «فشار حداکثری» علیه ایران بود که بعد از خروج آمریکا از برجام در دستور کار دولت این کشور به ریاست «دونالد ترامپ» قرار گرفت.

کد خبر 609791

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha