وزیر نیرو گفت: پروژه‌های صنعت آب و برق در ۶ استان کشور امروز به بهره‌برداری رسید.

رضا اردكانيان - وزير نيرو

 به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، رضا اردکانیان در مراسم افتتاح این طرح‌ها از بهره‌برداری از یکصد تصفیه خانه فاضلاب با احتساب طرح‌های باقی مانده تا آخر امسال خبر داد و افزود: ۵۵ تصفیه خانه آب نیز تاکنون به بهره برداری رسیده است.

وی اضافه کرد: در طول هشت سال اخیر ۹ میلیون نفر از هموطنان روستایی به شبکه پایدار آب بهداشتی و سالم دسترسی پیدا کرده‌اند.

وزیر نیرو ادامه داد: در این هشت سال ۵۷ سد مخزنی بزرگ و بیش از ۰ ۳۳ هزار هکتار شبکه اصلی آبیاری و زهکشی مورد بهره برداری قرار گرفته است.

اردکانیان گفت: این طرح‌ها در بخش ساخت و سازها بوده و در بخش ساز و کارها نیز اقدامات مهمی انجام شده است.

وی افزود: اعمال اصلاحات ساختاری در بخش آب و برق منجمله طرح ادغام شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی و نیز گشایش‌های اعتباری در بودجه‌های صنعت آب و برق نتیجه این اقدامات است.

وزیر نیرو ادامه داد: اقدامات بسیار خوبی در این مدت به خصوص در چهار سال اخیر صورت گرفته که دوسال آن خشک و دو سال تر بی‌سابقه در ۵۰ بوده است. این اقدامات نتیجه همراهی و همکاری همه بخش‌ها به خصوص بخش خصوصی بود.

اردکانیان گفت: این روزها نیز شرایط گرمایی شدید در حالی که تازه اول تابستان است، سبب افزایش مصرف انرژی در کشور شده است.

وی ادامه داد: سال گذشته اوج بار در ۳۱ تیرماه به میزان ۵۸ هزار و ۳۰۰ مگاوات رخ داد در حالی که امسال و در دو روز اخیر میران مصرف به حدود ۶۲ هزار مگاوات رسیده است.

وزیر نیرو گفت: هنوز ابتدای فصل گرم تابستان است و امید است با تلاش صنعت آب و برق و جابجایی‌های ضروری در صنعت و نیز با کمک استانداران در رعایت سقف تعیین شده مصرف بتوان با کمترین مشکل از این شرایط عبور کرد.

وی ابراز امیدواری کرد: شرایط باید با کمک و همراهی مردم به گونه‌ای شود که دولت سیزدهم بتواند با شرایط مناسبتری ارائه خدمت کند.

اردکانیان گفت: امید است تابستان با اخلاق مناسب‌تری در مصرف آغاز شود تا بتوان با کم‌ترین مشکل از این شرایط عبور کرد.

اردکانیان همچنین از آمادگی برای کمک به دولت سیزدهم برای خدمت رسانی بهتر خبر داد.

وزیر نیرو ادامه داد: امسال از اول پویش هر هفته #الف-ب-ایران با احتساب طرح های افتتاحی امروز ۶۵ طرح افتتاح شده است.

کد خبر 609753

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha