مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰
۰ نفر

افزایش مرگ و میرهای کرونایی در سیستان و بلوچستان، مردم و مسئولان را نگران کرده است.

موج بيماري كرونا

به گزارش همشهری آنلاین، افزایش تعداد مبتلایان، بستری شدگان و درگذشتگان به دلیل کرونا باعث شد تا رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و نماینده این شهر در مجلس شورای اسلامی واکنش نشان دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مرکز استان سیستان و بلوچستان گفت: در ابتدای تابستان، ۱۶ نفر از هم استانی‌های عزیزمان به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان جان خود را از دست دادند که در طی ۱۶ ماه گذشته این میزان سابقه نداشته است.

دکتر سید محمد هاشمی شهری اظهار کرد: در مدت یاد شده براساس معیارهای قطعی تشخیصی ۸۳۰ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در استان شناسایی شده است  و بدین ترتیب تعداد موارد ابتلا به کرونا در سیستان و بلوچستان به ۴۷ هزار و ۷۰۸ نفر رسید.

 وی افزود: در حال حاضر ۳۹۸ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بیان کرد: همچنین شاهد مراجعه خانوادگی افراد مبتلا به کرونا به مراکز درمانی هستیم که اکثریت آنان نیاز به بستری در بیمارستان‌ها دارند.

هاشمی شهر افزود: تخت‌های بیمارستانی تقریبا تکمیل شده است، برای بستری بیماران جدید مبتلا به کرونا مجبور به استفاده از سایر بخش‌های بیمارستان‌ها هستیم.

تقاضا برای اعمال محدودیت‌های کرونایی  

نماینده زاهدان و رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به وزیربهداشت با اشاره به افزایش آمار مرگ و میر ناشی از شیوع کرونا در استان‌های جنوبی و شرقی کشور خواستار اعمال محدودیت در استان سیستان و بلوچستان شد.

حسینعلی شهریاری در این نامه نوشته است:

جناب آقای دکتر نمکی! وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

سلام علیکم؛

احتراما به استحضار می‌رساند متاسفانه موج جدید بیماری کرونا در استان‌های جنوبی و شرق کشور باعث افزایش تعداد بیماران و مرگ و میر در این استان‌ها به ویژه استان سیستان و بلوچستان شده است، متاسفانه استاندار محترم علی‌رغم توصیه‌های متخصصان و دلسوزان، حاضر به ایجاد محدودیت‌های لازم برای کنترل بیماری منحوس کرونا نیست.

خواهشمند است دستور فرمایید هرچه سریع‌تر از سوی مقامات ذی‌ربط دستورات لازم به جناب استاندارداده شود. بدیهی است در صورت ادامه روند موجود در روزهای آینده با افزایش مبتلایان و مرگ و میر بیشتر هموطنان مواجه خواهیم شد که مسئولیت آن به عهده مسئولان ذی‌ربط به ویژه استاندار محترم سیستان و بلوچستان خواهد بود.

توفیق روزافزون جنابعالی را از خداوند منان خواهانم.

کد خبر 609582

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha