مرحله گروهی رقابت‌های یورو ۱+۲۰۲۰ با ۴ بازی دیگر، به پایان می‌رسد.

فوتبال

به گزارش همشهری‌آنلاین، پرونده مرحله گروهی یورو ۱+‌۲۰۲۰  امشب با برگزاری ۴‌بازی بسته خواهد شد تا تکلیف تیم‌های صعودکننده و حذف‌شده به‌طور کامل مشخص شود. بدون تردید مهم‌ترین بازی امشب را تیم‌های فینالیست دوره قبل برگزار خواهند کرد، آن‌هم در شرایطی که یکی از آنها ممکن است وداعی زودهنگام با این رقابت‌ها داشته باشد. رونالدو با پرتغال آن تیمی است که با شکست سنگین مقابل فرانسه ممکن است دیگر جایی در جام نداشته باشد. رونالدو برای حفظ مدافع عنوان قهرمانی در جام و رسیدن به رکورد علی دایی انگیزه‌های خاصی در بازی امشب خواهد داشت.

صعود پرتغال با باخت

با نتایجی که در گروه بلژیک به‌دست آمد، ممکن است هر ۳ تیم آلمان، فرانسه و پرتغال از گروه مرگ به دور بعد صعود کنند. پرتغال با یک باخت خفیف هم‌امتیاز با فنلاند و اوکراین می‌شود اما تفاضل گل منفی ندارد و با تفاضل صفر می‌تواند به‌عنوان آخرین تیم به دور بعدی صعود کند. البته مجارستان هم شانس دارد و با یک پیروزی برابر آلمان صعودش با ۴‌امتیاز قطعی می‌شود و آنگاه از بین آلمان و پرتغال (درصورت باخت به فرانسه) یکی یا هر دو ممکن است حذف شوند. اوضاع صعود و سقوط به‌قدری پیچیده شده که الان می‌فهمیم چرا آن‌همه سال در دبستان و مدرسه راهنمایی و دبیرستان و دانشگاه ریاضی می‌خواندیم!

یورو ۲۰۲۰ | شب صعود پرتغال و آلمان با دو شکست و حذف اسپانیا با تساوی؟

صعود آلمان با ۲‌باخت

آلمان هم می‌تواند مثل دانمارک با ۲ باخت صعود کند. این اتفاق درصورتی رخ می‌دهد که آلمان به مجارها با اختلاف گل زیادی نبازند و پرتغال هم بازی را به فرانسه واگذار کند. در این‌صورت آلمان‌ها با ۳‌امتیاز و بالاتر از پرتغال از لحاظ تفاضل گل به‌عنوان تیم سوم به دور بعدی راه می‌یابند. صعود فرانسه با هر نتیجه‌ای قطعی است اما ۳‌تیم دیگر هم برای صعود شانس دارند. آلمان که هرگز بازی افتتاحیه در یورو را نباخته بود، امسال با شکست از فرانسه رقابت‌ها را آغاز کرد. حالا شاید با یک‌باخت دیگر هم اتفاق بدی برای یواخیم لوو و شاگردانش نیفتد و آنها بتوانند صعود کنند.

یورو ۲۰۲۰ | شب صعود پرتغال و آلمان با دو شکست و حذف اسپانیا با تساوی؟

حذف یا صعود اسپانیا با مساوی

در گروه اسپانیا هم اوضاع بهتر از گروه مرگ نیست. اسپانیا ممکن است با یک‌مساوی دیگر حتی به‌عنوان تیم سوم هم صعود نکند. ماتادورها که از ۲‌بازی اول مقابل سوئد و لهستان تنها یک‌گل زده و ۲‌ امتیاز به‌دست آورده‌اند، اگر مقابل اسلواکی هم مساوی کنند و لهستان موفق شود سوئد را ببرد، در گروه خود چهارم خواهند شد چون هر ۳‌ تیم دیگر ۴‌ امتیازی خواهند شد. مساوی اسپانیا درصورتی که با توقف لهستان مقابل سوئد تمام شود، این تیم را سوم می‌کند و با توجه به تفاضل گل صفر برای این تیم، اسپانیایی‌ها قادر خواهند بود بالاتر از فنلاند و اوکراین ۳‌ امتیازی که تفاضل منفی دارند، به دور حذفی راه یابند. فراموش نکنیم اسلواکی لهستان را برده و به سوئد باخته، لهستان به اسلواکی باخته و با اسپانیا مساوی کرده و سوئد هم که با اسپانیا به تساوی بدون گل رسیده است.

یورو ۲۰۲۰ | شب صعود پرتغال و آلمان با دو شکست و حذف اسپانیا با تساوی؟

بازی‌های رودررو

سوئد - لهستان: ۲ تیم ۲۶ بار با هم روبه‌رو شده‌اند که معمولا برد از آن سوئد بوده با ۱۴ برد در برابر ۸‌باخت. جدال آخر را هم سوئد در سال‌۲۰۰۴ با نتیجه ۳ بریک برده است.

اسلواکی - اسپانیا: ۶ بار سابقه رویارویی بین ۲ تیم وجود داشته و این هفتمین‌بار خواهد بود. در رویارویی‌های قبلی اسپانیا ۴‌بار برده و یک‌بار تن به شکست داده است. این دوتیم آخرین‌بار در سال ۲۰۱۵ و مسابقات انتخابی یورو بود که با هم بازی کردند و اسپانیا ۲ بر صفر پیروز شد.

آلمان - مجارستان: سابقه‌ای طولانی در بازی با هم دارند؛ ۳۳ بار. در این ۳۳ بازی آلمان ۱۳ بار برده و ۱۰‌بار هم به مجارها بازی را واگذار کرده و ۱۰‌بازی هم مساوی تمام‌شده است. توماس مولر در آخرین تقابل با این تیم در سال‌۲۰۱۶ در برد ۲ بر صفر آلمان گل زده اما به‌احتمال فراوان به‌دلیل مصدومیت در بازی امشب غایب است.

فرانسه - پرتغال: این تقابل هم ریشه‌ای دیرینه دارد. فرانسه و پرتغال ۲۷ بار با هم روبه‌رو شده‌اند که پرتغال تنها ۲‌تساوی و ۶ برد مقابل فرانسه کسب کرده ازجمله پیروزی یک بر صفر در وقت اضافه فینال یورو۲۰۱۶ در خاک فرانسه. فرانسوی‌ها ۱۹ برد مقابل این تیم داشته‌اند. کریستیانو رونالدو به فرانسه تاکنون گلی نزده است. او به آلمان هم گل نزده بود که در بازی قبلی این طلسم را شکست. فراموش نکنیم رونالدو تنها ۲‌گل با علی دایی فاصله دارد و می‌تواند امشب با جبران این فاصله، بهترین گلزن ملی جهان لقب بگیرد.

غایبان بازی‌های امشب

سوئد: زلاتان که پیش از آغاز رقابت‌ها به‌دلیل آسیب‌دیدگی خط خورد. کلوسفکی که در بازی اول غایب بود، به این بازی می‌رسد اما وضعیت ماتیاس سوانبرگ مشخص نیست.

لهستان: محرومیت کریچوویاک که در بازی اول اخراج شده بود، به پایان رسیده و در این بازی حضور خواهد داشت. اما لهستان مصدومان زیادی دارد ازجمله میلیک، پیونتک، بیلیک، رتسا (رکا)، مودر و در نهایت فابیانسکی هم معلوم نیست به بازی برسند.

اسلواکی: یک کرونایی به نام واورو دارند و یک مصدوم به نام ایوان شرانتز. بقیه در دسترس هستند.

اسپانیا: تست کووید یورنته و بوسکتس منفی شده و این دو بازیکن قادر به بازی خواهند بود. لوییس انریکه غیر از ستاره‌هایی مثل راموس و آسنسیو که خط زده، غایب دیگری برای این بازی ندارد.

آلمان: توماس مولر انگار به‌دلیل آسیب‌دیدگی قادر به بازی نیست. هوفمان و کلوسترمان هم وضعیت ناپایداری دارند. اما گورتسکا کاملا آماده بازگشت از مصدومیت است.

مجارستان: آدام ژالای، مهاجم مسن و باتجربه مجارها در بازی با فرانسه مصدوم و مجبور به خروج از زمین شد اما ممکن است او هم به این بازی برسد.

پرتغال: هیچ‌کس غایب نیست اما سرمربی پرتغال باید فکری به حال وضعیت دفاعی این تیم بکند. در بازی قبلی ۲‌گل‌به‌خودی زدند و ۲‌گل دیگر خوردند و یک گل آفساید میلی‌متری. کانسلو تنها غایب تیم است که به کووید مبتلا شده است.

فرانسه: دمبله مثل همیشه مصدوم شد. او که از ابتدای نیمه دوم مقابل مجارستان به میدان رفته و یک شوت به تیر دروازه حریف زده بود، ناگهان تعویض و بعدا مشخص شد که دست‌کم ۲ تا ۳‌ماه قادر به بازی نخواهد بود.

ترکیب‌های احتمالی

سوئد (۲-۴-۴) : اولسن، آگوستینسون، دنیلسون، لیندلوف، لوستیگ، لارسون، اولسون، اکدال، فورسبرگ، ایساک و برگ.

لهستان (۲-۵-۳) : شزنی، برژینسکی، گلیک، بدنارک، ژوویاک، کلیچ، کریچوویاک، زیلینسکی، پوشاژ، سوییدرسکی و لواندوفسکی.

اسلواکی (۱-۳-۲-۴) : دوبراوکا، هوبوکان، اشکرینیار، ساتکا، پکریک، هروسوفسکی، کوچا، ماک، همشیک، هاراسلین، دودا.

اسپانیا (۳-۳-۴) : اونای سیمون، دیه‌گو یورنته، آلبا، پائو تورس، لاپورت، کوکه، بوسکتس، پدری، فران تورس، اولمو و موراتا.

آلمان (۱-۳-۲-۴) : نویر، رودیگر، هوملس، گینتر، گوزنس، کروس، گوندوغان، کیمیش، گورتسکا، هاورتس و گنبری.

مجارستان(۲-۵-۳) : گولاژی، بوتکا، اوربان، آتیلا ژالای، نگو، کلاین‌هایسلر، نگی، شافر، فیولا، آدام ژالای و سالای.

فرانسه (۱-۳-۲-۴) : هوگو لوریس، پاوار، واران، کیمپمبه، لوکاس ارناندس، کانته، ربیو، پوگبا، گریزمان، امباپه و بنزما.

پرتغال (۱-۳-۲-۴) : پاتریسیو، گریرو، روبن دیاز، پپه، سمدو، دنیل پریرا، کاروالیو، روبرتو فرناندز، ژوتا، برناردو سیلوا و کریستیانو رونالدو.

کد خبر 609570
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha