سه‌شنبه ۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۰
۰ نفر

۲۶ اردیبهشت، پرواز با هواپیماهای آموزشی و سبک از سوی سازمان هواپیمایی ممنوع شد اما بعد مدتی و بی سروصدا پرواز این نوع هواپیما دوباره آزاد شده بود اما به دنبال وقوع سانحه هواپیمای سبک آموزشی در شمال فرودگاه بجنورد، سازمان هواپیمایی کشور مجددا پرواز هواپیماهای سبک را ممنوع کرد.

هواپیما - بجنورد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سازمان هواپیمایی کشوری، حسن رضایی‌فر اظهار کرد: به دنبال وقوع سانحه هواپیمای سبک آموزشی در شمال فرودگاه بجنورد، جلسه اضطراری به منظور ریشه‌یابی دلایل وقوع این سانحه با حضور ریاست سازمان، معاون استاندارد ‌پرواز و برخی مدیران مربوطه تشکیل شد.

وی با بیان اینکه در این جلسه، اقدامات اصلاحی ارائه شده به شرکت‌های بهره‌بردار مورد بررسی قرار گرفت، افزود: چندی پیش در پی وقوع سوانح متعدد در هواپیماهای سبک و فوق سبک، به منظور انجام اقدامات اصلاحی، به صورت موقت فعالیت شرکت های بهره بردار این نوع از هواپیماها به حالت تعلیق درآمد تا شرکت‌ها ‌و مدارس خلبانی ارزیابی ریسک خود را ارائه و مورد ممیزی ایمنی مضاعف بازرسان سازمان قرار گیرند.

رضایی فر تصریح کرد: در جلسه مذکور سایر اقدامات اصلاحی به منظور جلوگیری از اتفاقات مشابه بررسی شد و دفاتر نظارتی، بخش های فنی، عملیاتی و بررسی سوانح توضیحاتی ارائه دادند.

مدیرکل دفتر بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری افزود: به دستور رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، فعالیت پروازی شرکت‌هایی که از ریسک بالا برخوردارند، تعلیق و مقرر شد تا مشخص شدن علت نقص فنی از فعالیت پروازی هواپیماهای بلوبرد تا اطلاع ثانوی جلوگیری شود.

وی با اشاره به الزام دفاتر نظارتی در بخش های عملیاتی و فنی به منظور پیشگیری از وقوع سوانح مشابه، خاطرنشان کرد: هم اکنون گزارش اولیه سانحه هواپیمای بلوبرد متعلق به مرکز آموزش فراسپهر ایرانیان در وب سایت سازمان هواپیمایی کشوری منتشر و پیشنهادات ایمنی برگرفته از تمام سوانح رخداده جمع بندی و به منظور جلوگیری از سوانح بعدی در اختیار تمامی شرکتهای بهره بردار هواپیماهای سبک و فوق سبک قرار گرفت.

کد خبر 609503

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha