سخنگوی دولت آلمان در پاسخ به سئوالی درباره اینکه آیا صدر اعظم آلمان به سیدابراهیم رئیسی برای انتخاب شدن به عنوان رئیس جمهوری جدید ایران تبریک خواهد گفت یا نه، تصریح کرد چیزی برای گفتن در این باره ندارد.

اشتفن زایبرت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، شبکه دویچه وله اعلام کرد، سخنگوی دولت آلمان در یک کنفرانس خبری در برلین به سوالاتی پیرامون انتخابات ریاست جمهوری در ایران و تاثیر احتمالی آن بر مذاکرات وین پاسخ داد. اشتفن زایبرت در یک کنفرانس خبری در برلین به طرح اظهاراتی مداخله‌جویانه درباره روند تائید صلاحیت نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در ایران پرداخت. او در عین حال گفت در حال حاضر مذاکرات وین مهم است که رئیس جمهور آینده ایران در آن نقش خواهد داشت.

سخنگوی دولت آلمان در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا صدراعظم آلمان به سید ابراهیم رئیسی برای انتخاب به عنوان رئیس جمهور جدید ایران تبریک خواهد گفت یا نه، تصریح کرد که چیزی برای گفتن در این ارتباط ندارد. وی در ادامه گفت که او شرایط انتخابات را تشریح کرده و فعلا مذاکرات برجام در وین مهم است و رئیس جمهوری آینده ایران نیز در آن نقش بازی خواهد کرد.

زایبرت در ادامه در اظهاراتی مداخله‌جویانه به روند تائید صلاحیت نامزدهای انتخابات ایران اشاره کرد و مدعی شد: گزینش نامزدها برای انتخابات ریاست جمهوری در ایران به هیچ وجه با تصوری که ما از یک انتخابات آزاد و عادلانه داریم، مطابقتی نداشت و در حال حاضر بیشتر توجه‌ها به مذاکرات برجام در وین خواهد بود.

کد خبر 609494

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha