مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۸۷ - ۲۰:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: نخستین آیین نکوداشت و تکریم بانوان مبلغ شهر تهران در قالب همایش اخلاق و معنویت 31 مرداد ماه در تهران برگزار می‌شود

به نقل از روابط عمومی اداره کل امور بانوان  زهرا سادات مشیر دبیر همایش اخلاق و معنویت با بیان این مطلب، گفت:  همایش«اخلاق و معنویت» با هدف ترویج و اعتلای اخلاق اسلامی،  ارتقای ارزش‌های دینی و تجلیل از خدمات بانوان پیشکسوت در امر تبلیغ و ترویج معنویات،  31 مرداد ماه  برگزار می‌شود.

مدیر کل امور بانوان شهرداری تهران  تبیین مفاهیم و موضوعات اخلاقی قرآن کریم را از اهداف همایش دانست و افزود:  اخلاق و سیره عملی پیامبران و ائمه اطهار(ع)، اخلاق فردی و اجتماعی پیامبر(ص) ،چگونگی برخورد پیامبر(ص) با مخالفان،  مؤلفه‌های اخلاق اجتماعی پیامبر(ص)،  روش‌های تربیتی و مؤلفه‌های اخلاقی پیامبر(ص) و امامان معصوم(ع) و خاطرات اخلاقی ـ تربیتی بزرگان؛  از دیگر اهداف  این همایش است.

زهرا سادات مشیر درباره شاخصه‌‌های انتخاب مبلغان برتر،  اظهار داشت: معیارهای تکریم بانوان در این همایش در 14 مورد طبقه‌بندی شده است که آثار و تالیفات،  تحصیلات حوزوی ، قدرت پاسخگویی به شبهات دینی، توانایی زدودن خرافات در مسائل دینی، تربیت شاگردان و داشتن تجربه تبلیغ بیش از 30 سال،  سطح و گستردگی فعالیت و داشتن سابقه مبارزاتی از جمله شاخص‌های انتخاب مبلغان برتر است.

به گفته مشیر،  معیار انتخاب مقاله برتر نگارش صحیح و کاربردی بودن مقالات با توجه به ضرورت‌های جامعه و کارگشا بودن آنان از نظر محتوایی است.

دبیر همایش با اشاره به اینکه بیشترین مقالات ارسال شده به دبیرخانه این همایش مربوط  به مسائل معنوی مبلغان است، گفت:  مقالات برتر در مرحله نخست در زمان برگزاری همایش در قالب ویژه‌نامه‌هایی به مبلغان و افراد حاضر در آن ارائه خواهد شد همچنین این مقالات در قالب مجموعه مقالات ویژه همایش نیز به چاپ خواهد رسید.

مدیر کل امور بانوان شهرداری تهران  تاکید کرد: در این همایش پانزده  نفر از بانوان پیشکسوت فعال در حوزه تبلیغ علوم و معارف اسلامی حوزه‌های علمیه خواهران تهران،  معرفی و از آنان تجلیل خواهند شد، همایش فران و معنویت  به همت اداره‌ کل بانوان شهرداری تهران،  موسسه بانوان قران پژوه  و مؤسسه معارف اسلامی امام رضا(ع) در تهران برگزار می‌شود.

کد خبر 60946

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز