مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۴
۰ نفر

این روزها توجهی چندانی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کرمان نمی‌شود و همین مساله باعث افزایش تعداد بستری شدگان در بیمارستان‌های این استان شده است.

کرونا

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، گفته می‌شود تردد غیر ضروری و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان‌های همجوار با استان‌های دیگر در افزایش تعداد بیماران و شیوع گسترده‌تر این بیماری بی‌تاثیر نیست و برخی هم معتقدند که حضور متکدیان پاکستانی در شهرهای استان در زمینه بروز ویروس کرونای هندی تاثیرگذار بوده است.

بم  در آستانه قرمز شدن  

فرماندار بم در جلسه ستاد کرونای شهرستان بم با اشاره به تجمعات و دورهمی‌هایی که در ایام تبلیغات انتخاباتی صورت گرفته، اظهار کرد: متاسفانه این تجمعات باعث شد که وضعیت بیماری کرونا در شهرستان از زرد به نارنجی تغییر کند و با یک شیب به سمت قرمز شدن پیش می‌رویم.

 هادی شهسوارپور ادامه داد: با توجه به اینکه شهرستان بم در جوار استان سیستان و بلوچستان قرار دارد و همینطور شهرستان بم مرکز رفت و آمد شهرهای شرق استان کرمان محسوب می‌شود، در صورتی که تمهیدات لازم صورت نپذیرد با شیوع گسترده بیماری مواجه و ناچار خواهیم شد که محدودیت‌های گسترده‌ای را اعمال کنیم.

وی تصریح کرد: لازم است مردم شهرستان از برگزاری تجمعات و دورهمی‌ها بدون رعایت پروتکل‌ها خودداری کنند. ضمن اینکه محدودیت تردد شبانه و کنترل جاده‌ای و اصناف اجرا می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم هم از روند صعودی بیماران کرونایی در بم خبر داد و افزود: طی ۴۸ ساعت گذشته ۴۶ بیمار بستری مشکوک داشتیم که از این تعداد تست ۲۰ نفر مثبت است.

مازیار اویسی با اشاره به مثبت شدن تست ۳۰ نفر از بین ۱۲۰ تست افزود: اگر به همین وضعیت شرایط پیش برود قطعا از هفته آینده وضعیت کرونایی بم قرمز خواهد شد.

شیوع ویروس کرونای هندی در جنوب استان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت هم  گفت: دو استان همجوار جنوب کرمان به شدت درگیر ویروس کرونا هستند و اکثر شهرستان‌های آنها در وضعیت قرمز قرار دارند، بنابراین با توجه به ترددهای بین این استان‌ها این امکان وجود دارد، ویروس کرونای هندی نیز در جنوب کرمان شیوع پیدا کند.

اصغر مکارم اظهار کرد: با توجه به اخطارهای مکرر دانشگاه علوم پزشکی جیرفت و حوزه سلامت مبنی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، اما متاسفانه جنوب کرمان همچنان در پیک چهارم کرونا قرار دارد.

وی با ابراز نگرانی از وضعیت جنوب کرمان افزود: علی رغم تلاش‌های انجام شده متاسفانه جنوب کرمان همچنان در وضعیت افزایش نسبی کرونا قرار دارد و روز گذشته ۳۰ مورد جدید ابتلا به کرونا در بیمارستان‌های منطقه بستری شدند.

مکارم اعمال محدودیت‌های تردد را خواستار شد و افزود: با توجه به مجوز استانداری، امیدواریم فرمانداران ترددهای بین منطقه ای با سیستان و بلوچستان و هرمزگان را محدود کنند، چرا که اگر ترددها کنترل نشوند و مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند، جنوب کرمان در وضعیت خطرناکی قرار می‌گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با بیان این مطلب که در حال حاضر وضعیت شهرستان جیرفت نارنجی است و احتمال قرار گرفتن در وضعیت قرمز بسیار زیاد است، اظهار کرد: اکنون شهرستان های رودبار جنوب و منوجان با توجه به این که راه ارتباطی بین استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان هستند متاسفانه در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند و شهرستان کهنوج نیز به لحاظ آمار موارد بستری بیماران کرونایی در وضعیت قرمز است.

وی با این توضیح که با توجه به تذکرات داده شده در نحوه برگزاری تجمعات انتخاباتی اما متاسفانه برخی رعایت نکرده‌اند، گفت: به‌همین دلیل پیش‌بینی می‌شود که ظرف روزهای آینده شاهد افزایش آمار نسبتا بالای موارد مثبت در منطقه باشیم.

مکارم جلوگیری از تجمعاتی همچون مجالس عزا و عروسی را متذکر شد و افزود: اکنون بیمارستان‌های جنوب کرمان در بالاترین میزان بستری کرونا قرار دارند.

کد خبر 609377

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha