هند بر پایه برنامه یک برنامه فدرال برای واکسیناسیون رایگان همه افراد بزرگسال در این کشور روز دوشنبه تزریق ۷.۵ میلیون دوز واکسن رکوردشکنی کرد.

ّINDIA

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند در ابتدای این ماه گفت دولت این کشور ۷۵ درصد کل واکسن‌های تولیدی واکسن‌ساز این کشور را می‌خرد و آنها را به رایگان میان ایالت‌ها توزیع می‌کند. قبلا ایالت‌ها به طور مستقل به همراه بیمارستان‌های خصوصی برای افراد ۱۸ تا ۴۵ سال واکسن می‌خردیدند.

رکود قبلی واکسیناسیون روزانه در هند تجویز ۴.۵ میلیون دوز واکسن در روز مربوط به ۵ آوریل (۱۶ فروردین) است و پس از آنکه میانگین روزانه واکسیناسیون به زیر ۳ میلیون دوز در روز کاهش یافت.

کارشناسان گفته‌اند که هند برای رسیدن به هدفش برای واکسیناسیون ۹۵۰ میلیون بزرگسال تا ماه دسامبر (آذر) باید روزانه ۱۰ میلیون دوز واکسن تزریق کند. هند تا به حال کمتر از ۵ درصد جمعیتش را واکسینه کرده است.

دی ان پاتیل، مقام ارشد بهداشتی ایالت ماهراشترا، ثروتمندترین ایالت هند گفت: «اگر عرضه واکسن به طور مداوم انجام گیرد، ما خواهیم توانست تا پایان سال اغلب جمعیت این ایالت را واکسینه کنیم.»

جمعیت ایالت ماهاراشترا بیش از ۱۲۵ میلیون است.

دولت هند قبلا اعلام کرده بود که در ماه‌های ژوئیه و اوت (تیر و مرداد) خواهد توانست روزانه ۱۰ میلیون دوز واکسن کرونا در اختیار قرار دهد.

وینود کومار پل، مشاور دولت هند روز دوشنبه گفت که تجویز ۱۰ میلیون دوز واکسن در روز یک «هدف از پیش‌تعیین‌شده» نیست.

او در مصاحبه‌ای گفت: «با افزایش عرضه واکسن، سرعت واکسیناسیون نیز باید افزایش و در نهایت ممکن است به رقم معینی در واکسیناسیون روزانه رسیم.»

هند از واکسن آسترازنکا که در داخل این کشور با نام کووشیلید تولید میشود و واکسن شرکت هندی بهارات بیوتک با نام کواکسین برای واکسیناسیون استفاده می‌کند. دولت هند همچنین در تلاش است تا واکسن‌های خارجی مانند واکسن فایزر را هم سفارش داد و قواعد سختگیرانه در این مورد را برای تسریع واردات واکسن تسهیل کرده است.

هند در ۲۴ ساعت گذشته ۵۳۲۵۶ مورد جدید کرونا اعلام کرده است که پایین‌ترین میزان در این کشور از ۲۴ مارس (۴ فروردین) است. شمار عفونت‌ها در ماه مه (اردیبهشت) به اوج حدود ۴۰۰۰۰۰ مورد در روز و شمار مرگ‌ها در ماه‌های آوریل و مه (فروردین و اردیبهشت) به حدود ۱۷۰۰۰۰ مورد در روز رسید.

هند با شمار کلی ۲۹.۹ میلیون مورد کرونا دومین کشور پس از آمریکا در جهان از لحاظ شمار عفونت‌ها است.

کد خبر 609264

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha