بیت‌کوین روز دوشنبه باز هم به سقوط خود ادامه دارد و قیمت حدود ۱۰ درصد کاهش یافت و کارشناسان شدت گرفتن مبارزه چین با استخراج‌کننده‌های بیت‌کوین را در این کاهش مقصر می‌دانند.

BITCOIN

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز قیمت بیت‌کوین روز دوشنبه (۳۱ خرداد) تا ۳۲۰۹۴ دلار  یعنی کمترین قیمت در ۱۲ روز گذشته سقوط کرد و سایر رمرارزهای کوچکتر را نیز با خود به پایین کشاند. این کاهش قیمت ۸.۳ درصدی بیت‌کوین را بزرگترین افت روزانه قیمت در یک ماه اخیر قرار می‌دهد.

بیت‌کویند که بزرگترین رمزارز جهان است مدت‌ها است که دچار نوسان قیمت است و فقط در طول شش روز گذشته بیش از ۲۰ درصد از قیمتش را از دست داده و  قیمت آن نسبت به اوج قیمت در ماه آوریل (اوائل فروردین) یعنی حدود ۶۵۰۰۰ دلار به نصف کاهش یافته است. با این وجود، بیت‌کوین هنوز ۱۰ درصد افزایش قیمتش در طول سال را حفظ کرده است.

این افت قیمت در هنگامی رخ می‌دهد که چین مبارزه خود با رمزارزها در این کشور تشدید کرده‌اند و مقامات در ایالت جنوب غربی سیچوآن روز جمعه دستور تعطیلی پروژه‌های استخراج بیت‌کوین را صادر کردند.

بیشتر بخوانید:

شورای دولتی که در واقع هیات دولت چین است، ماه پیش یکی از اقداماتش برای کنترل ریسک‌های مالی مبارزه با استخراج و  معامله رمزارزها اعلام کرد.

گرچه‌ داده‌های چندانی درباره استخراج در جهان وجود ندارد. اما داده‌های دانشگاه کمبریج چین را محل تولید حدود ۶۵ درصد بیت‌کوین در جهان و ایالت سیچوآن را دومین تولیدکننده بزرگ آن معرفی کرد.

شرکت‌هایی که استخراج بیت‌کوین را انجام می‌دهند- فرآیندی که میزان بالایی از انرژی را مصرف می‌کند- معمولا خزانه بزرگی از رمزارزها را دارند و هر اقدامی برای فروش آنها باعث افت قیمت‌ها می‌شود.

تحلیل‌گران بازار می‌گویند مبارزه چین با استخراج‌کننده‌ها ممکن است باعث فروش رمزارزها بوسله آن در بازار کساد فعلی و افت بیشتر قیمت‌ها شود.

بانک مرکزی چین نیز روز دوشنبه اعلام کرد با احضار برخی از روسای بانک‌ها موسسه‌های اعتباری از آنها خواسته است مبارزه شدیدتری با معاملات رمزارزها انجام دهند.

رمز کوچکتر رقیب بیت‌کوین یعنی اتر هم که معمولا به موازات آن حرکت می‌کند روز دوشنبه بیش از ۱۲ درصد افت قیمت پیدا کرد و برای نخستین بار در طول حدود یک ماه قیمتش به زیر ۲۰۰۰۰ دلار رسید.

کد خبر 609244

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha