معاون امور اقتصادی استاندار همدان از تمدید پرداخت تسهیلات به مشاغل آسیب‌دیده از کرونا تا پایان شهریور خبر داد.

پور جاهد

همشهری آنلاین- فاطمه کاظمی

ظاهر پورمجاهد با بیان این‌که استان همدان فضای مناسبی برای فعالیت در حوزه صنایع دستی دارد، توضیح داد: سفال و عنوان شهر جهانی برای لالجین، نشان بین‌المللی برای مبل و منبت ملایر، منبت گل ریز تویسرکان و مانند این‌ها از جمله ظرفیت‌های استان در حوزه صنایع دستی است.

وی ادامه داد: اگر به توسعه رشته‌های مختلف صنایع دستی کمک و بازار آن شناسایی شود، می‌توان به توسعه اشتغال جوانان و به خصوص بانوان کمک کرد. تلاش ما بر این بوده که در نقاط کانونی اتفاقات بزرگی بیفتد.

معاون امور اقتصادی استاندار همدان  با بیان این‌که اگر فرش را هم صنایع دستی بدانیم، تا 70 هزار نفر در این زمینه فعالیت می‌کنند، افزود: مشکل اساسی در این زمینه تسهیلات بانکی بود. البته سهمیه‌ها مشخص بود اما کافی نبود و بیشتر سهمیه‌ها به سمت کرونا رفت و عملا بخش‌های مختلف را با کمبود منابع مواجه کرد. برای سیستم بانکی هم محدودیت‌های پیش آمد اما همه تلاشمان را کردیم که این محدودیت‌ها جبران شود.

پورمجاهد توضیح داد: تلاش ما شناسایی کارگاه‌ها بود و در فایلی که وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خواسته بود، تنظیم شود و به آن‌ها اعلام شود تا تسهیلات لازم به هنرمندان پرداخت شود. این اتفاق افتاده و بخشی از اطلاعات کارگاه‌ها در بانک اطلاعاتی وزارت میراث فرهنگی ثبت شد.

معاون امور اقتصادی استاندار گفت: بر طبق مصوبه جدید ستاد ملی کرونا، بخشی از تسهیلات تا پایان شهریور تمدید شده که می‌تواند کمک زیادی به هنرمندان کند که در کنار فعالان گردشگری، از کرونا آسیب دیدند.

وی با بیان این‌که 42 درصد اشتغال استان همدان در حوزه خدمات و بازرگانی است و بخش زیادی که از کرونا آسیب دید، همین دو حوزه است.

پورمجاهد تأکید کرد: امیدوارم پرداخت تسهیلات تمدیدشده به رسته‌های اصلی آسیب‌دیده از کرونا، آن‌ها را از بحران نجات دهد.

کد خبر 609079

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha